چرا کسب و کارتان درآمد ندارد؟

چرا کسب و کارم درآمد ندارد

چرا کسب و کارتان درآمد ندارد

چرا کسب و کارتان درآمد ندارد؟

ما در زمان جالبی زندگی میکنیم، روزی سه بیلیون نفر از صفحات اینترنت بازدید میکنن که این عدد سالانه ۸ درصد رشد داشته است. میتوانید از طریق وبلاگ ها، سایت ها، پادکست ها و ویدئوها یاد بگیرید که هر کاری را چگونه انجام بدهید. این یک فرصت فوق العاده برای ارائه حرفه، خدمات و محصولات شماست.

همچنین مشاهده کنید: ۵ استراتژی بازاریابی آنلاین با داشتنِ بودجه­ی محدود (به زودی لینک فعال میشود)

علیرغم این فرصت و دسترسی به وجود آمده، تعداد خیلی زیادی از کسب و کارها نمی توانند پولی در بیاورند، اگر با یک کارآفرین آنلاین صحبت کنید این مساله را متوجه می شوید و اگر از آنها بپرسید که آیا درامدی دارند، جواب آنها احتمالا “نه” خواهد بود!

علت اینکه چرا این کسب و کارها درآمدی ندارند، یک مفهوم ساده مربوط به قبل از پیدایش اینترنت است: چیزی که شما ارائه کردید باید به دردشان بخورد و مردم باید این را بدانند که چگونه این خدمات برایشان کارامد است.

کاربردی و به دردبخور

دنیای بازاریابی در اینترنت یک زبان کاملا جدید را ایجاد کرده که این مساله مفاهیم توسعه­ی شخصی قدیمی را با بازاریابی جدید ادغام کرده است. همچنین شایعه­ی بسیار رایجی به وجود آمده است که می گوید: همه چیز را عادی در نظر بگیرند.

مشکل اینجاست که تعداد زیادی از کارآفرینان از دست میروند، با این حال فقط افرادی که در این فضا وجود دارند این عبارات و مفاهیم را درک می کنند، در حالی که این مبانی به طور گسترده بیان نمی شوند.

این کاملا رایج است که یه چیزایی شبیه “ذهنیت قوی داشته باش” ، ” اهدافت را کشف کن”، “در مسیر حرفه ات گام بردار” یا “اونجوری زندگی کن که باید زندگی کنی” را بشنویم. در حالی که این عبارات ممکنه خیلی واضح و انگیزشی به نظر بیایند، اما اینگونه نیستند. اگر در موردشون فکر کنی، آنها خیلی مبهم هستند.

همچنین مشاهده کنید: ۱۰ مهارتی که تیم های بازریابی آنلاین برای موفقیت باید داشته باشند (به زودی لینک فعال میشود)

این واژه ها و عبارت های چشم گیرِ توسعه نفس، خیلی کلی و بسیار مبهم هستند. در اینجا راهی وجود ندارد که شما بتوانید دستیابی به این اهداف را آموزش بدهید به این علت که این عبارات بیش از حد معانی متفاوتی برای هر شنونده دارد.

مردم پولی برای محصولات و خدماتی که درکی از آنها نداشته باشند، خرج نمی کنند. وقتی آنها وب سایت یا صفحات اجتماعی شما را می بینند، اگر کاربرد نرم افزار را درک نکنند، پولی خرج نخواهند کرد. اگر سودی که برای آنها بعد از خرید خواهد داشت را درک نکنند، پولی خرج نخواهند کرد.

یک مثال

حدوداً چند سال پیش، شروع به کار با یک مشتری مربیگری کردم که ایده ای برای یک وب سایت و پلتفرمی اختصاصی برای کمک به کارآفرینانی که میخواستند شکستی را پشت سر بگذراند، داشت. او این ریسک خود را Recycled Go-Getter  گذاشت. اما وقتی که شما برای اولین بار وارد صفحه می شدید، هدف سایت را متوجه نمی شدید و او باید توضیحی را ارائه می داد. افراد به طور متوسط دنبال این توضیح توی سایت نمی گشتند و قطعاً پولی را هزینه نمی کردند زیرا هدف سایت رو متوجه نشده بودند.

من این نکته را به مشتری تذکر داده بودم و بارها آنچه که علمش را داشت و عاشقش بود یادآوری کرده بودم: یعنی مشاوره املاک. او یک تغییر بزرک را انجام داد که می توانید از اینجا ببینید. او اکنون یک کسب و کار آنلاین دارد که در ماه ۵ طرح بزرگ را انجام میدهد. چرا؟ چون مردم وارد پلتفرمش می شوند و کاربردی بودن آن را درک میکنند. بازدیدکننده های سایت می توانند در صورت پرداخت هزینه، سود قابل لمسی که برای آنها در آینده خواهد داشت را درک کنند.

من نمی دونم که کسب و کار آنلاین شما چه کاری انجام می دهد، اما اگر من سایت شما را ببینم و نتوانم فایده خدمات شما را درک کنم، در لیست ایمیل شما عضو نخواهم شد یا چیزی که می فروشید را نخواهم خرید. اگر مطمئن نیستید آنچه که ارائه میکنید عملی است، آن را تست کنید. تعدادی از افرادی که میشناسید (یا غریبه ها) از سایت شما بازدید می کنند. از آنها بپرسید که آیا کابرد آنچه شما انجام میدهید را درک کرده اند یا نه. اگر وب سایت شما با عبارت های توسعه دهنده های شخصی پر شده است، وقتشه که تغییراتی در سایت خود بدهید.

مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟

اگر شما نمی دانید که چگونه خدماتی که انجام میدهید را کاربردی کنید، از خودتان بپرسید که به چه کسانی دارید کمک میکنید و کارهایی که برای کمک به آنها دارید انجام میدهید چه هستند. من به شما نمی گویم که شما به یک “ایده ناب” احتیاج دارید. ایده های جدید جواب نخواهند داد، مگراینکه بتوانید به کابردی و عملی کردن آن دست پیدا کنید. چیزی که من میگویم این است که به چه کسانی میخواهید کمک کنید و برای کمک به آنها چه کاری می خواهید انجام دهید و چه مشکلی از آنها را قرار است حل کنید؟

وقتی که شما این مساله را متوجه بشوید، آن وقت است که می توانید کاربردی بودن را در کسب و کار آنلاین خود ایجاد کنید. با ویژگی کاربردی بودن، شما آنچه ارائه می دهید را روشن و شفاف کرده اید و این منجر به درآمد کافی برای شما می شود. شما می توانید مشخص کنید که چگونه خدمات و محصولات کاربردی که ایجاد کرده اید به گروهی از افراد کمک می کند. آنها آن محصولات و خدمات را خواهند خرید، چونکه در نهایت خواهند دید که چگونه در زندگیشان کمک خواهد کرد.

درگیر بازی های بازاریابی اینترنتی نشوید. عبارات شایعه ای به دلیل اینکه خوب کپی شده اند، شما را درگیر خود نکنند. به مردم کمک کنید که متوجه بشوند کار خاصی که انجام می دهید چیست و آنها پول هایشان را برای شما خرج خواهند کرد. می توانید یک کسب و کار آنلاینی بسازید که پول ساز باشد و رشد کند.

همچنین مشاهده کنید: نام تجاری خود را ایجاد کنید: اولین قدم در استراتژی بازاریابیتان(به زودی لینک فعال میشود)

پس شفاف و عاقلانه پیش بروید و از بازاریابی های اینترنتی لحظه ای دوری کنید. از اصول آزمایش شده و مطمئن و قدیمی در کسب و کار آنلاین خود استفاده کنید و شانس خود را در بالابردن موفقیت خود افزایش دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *