بازاریابی ایمیلی چیست؟

در صورتی که به دنبال بازاریابی اینترنتی باشید، احتمالا کلمه بازاریابی ایمیلی به گوشتان خورده است و شاید مطالبی در مورد آن خوانده باشید. به دلیل اینکه این فعالیت یعنی بازاریابی ایمیلی به درستی تعریف نشده است و با عدم رعایت اصول آن باعث نتیجه عکس خواهد شد، در این مطلب به طور دقیق بازاریابی ایمیل را تعریف خواهم کرد .

 

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی چه چیزی هست؟
بازاریابی ایمیلی بخشی از بازاریابی اینترنتی است و تعریف صحیح آن به این صورت است: بازاریابی ایمیلی فرستادن ایمیل های مرتبط با حوزه کاری شما به کاربرانی که قبلا تمایل خود را برای دریافت ایمیل از شما اعلام کرده اند.”
این اعلام تمایل در هر زمان که کاربر بخواهد می تواند به عدم تمایل تغییر کند و با این کار ایمیل کاربر مورد نظر از لیست کاربرانی که برای آنها ایمیل ارسال می شود حذف می گردد.
اگر شما به این طریق عمل کنید و اصول بازاریابی ایمیلی را رعایت کنید مخاطب به شما اعتماد خواهد کرد و خواهید توانست آنها را مشتریان بالقوه ای نگه دارید که شاید در زمانی مناسب به مشتریان بالفعل تبدیل شدند.
در هنگام درخواست برای ثبت نام از کاربران، پلن ایمیلی خود را از نظر کمیت و کیفیت ایمیل ها را بیان کنید و به کاربر اطمینان دهید هر زمان که بخواهد می تواند از لیست ارسال شوندگان ایمیل خارج شود.
بازاریابی ایمیلی چه چیزی نیست؟
وقتی در موتورهای جستجوی کلمه بازاریابی ایمیلی را سرچ کنید می بینید که سایت های زیادی ادعا کرده اند که خدمات بازاریابی ایمیلی و ارسال ایمیل انبوه را انجام می دهد! ولی این در حقیقت خلاف قوانین تمامی سرویس دهنده های ایمیل هست و به آن اسپمینگ گفته می شود.
اسپمینگ یعنی به دست اوردن ایمیل افراد و فرستادن ایمیل های تبلیغاتی به آنها بدون اجازه از آنها.
شرکتی که اقدام به ارسال اسپم می کند باعث بدنام شدن برند خود خواهد شد و کاربران آدرس ایمیل او را به عنوان اسپمر گزارش خواهند کرد.
البته سرویس های ارائه دهنده ایمیل به صورت هوشمند انواع اسپم ها را تشخیص می دهند و آنها را به پوشه Spam منتقل می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *