اینفوگرافیک

یکی از ترفندهای دشمنان در ایام انتخابات القاء دوقطبی کاذب طرفداران مجلس دولتی و طرفداران مجلس ضد دولتی است. رهبر انقلاب در دیدار با مردم نجف‌آباد (۹۴/۱۲/۵) با اشاره به این ترفند دشمن، خواسته‌های واقعی مردم از مجلس را بیان کردند که این موارد در این اینفوگرافیک مرور شده است.

13941205_0332419

۱۴ نکته در بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی: 

شبکه های اجتماعی طرفداران بسیاری پیدا کرده است و این شبکه ها به یکی از بخش های مهم و غیر قابل اجتناب بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است. برای موفقیت در بازار امروز باید برای تمامی بخش های بازاریابی اینترنتی برنامه داشت. یکی از این بخش ها بازاریابی شبکه های اجتماعی است که در ادامه نکات مهم و اصولی این بخش از بازاریابی اینترنتی را بررسی خواهیم کرد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

۱- صفحه اختصاصی داشته باشید
هرگز برای فعالیت در شبکه های اجتماعی، از صفحه شخصی استفاده نکنید دلیل آن هم روشن است، صفحه شما باید نماینده شرکت شما باشد و نه نماینده شخص شما. گاهی کاربران شبکه های اجتماعی فکر می کنند که یک پروفایل شخصی را سریعتر می توان رشد داد، ولی پروفایل های شخصی محدودیت هایی دارند و ممکن است در آینده مجبور شوید به یک صفحه مستقل نقل مکان کنید، پس قبل از اینکه وقت و انرژی خود را بر روی پروفایل شخصی هزینه کنید، به فکر ساخت یک صفحه مستقل باشید.

۲- عکس پروفایل و کاور نشانه سطح کار شماست
هنگامی که در حال طراحی صفحه تجاری خود در شبکه های اجتماعی هستید، برای عکس پروفایل و کاور وقت بیشتری صرف کنید، این صرف وقت و هزینه در آینده برای شما ارزش افزوده زیادی خواهد داشت.
در عکس پروفایل خود از بنر شرکت استفاده کنید و در قسمت کاور خدماتی را که ارائه می دهید معرفی کنید.

۳- اطلاعات بخش درباره ما را تکمیل کنید
صفحات تجاری قسمتی به نام “درباره ما” دارند. این قسمت را به طور کامل پر کنید و اطلاعات کافی از خودتان و کسب و کارتان در ان قرار دهید. همچنین اطلاعات تماس و وب سایت خودتان را در این قسمت معرفی کنید.

۴- تولید محتوا کنید
همانطور که در مقالات دیگر گفته ام، در بازاریابی اینترنتی تولید محتوا نقش اساسی دارد. همچنین در بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز تولید محتوا با سبک و سیاق مربوط به این شبکه ها اهمیت زیادی دارد .
قبل از شروع به طراحی صفحه اجتماعی، باید پلن تولید محتوای صفحه اجتماعی خود را آماده کنید و پس از طراحی صفحه اجتماعی، شروع به انتشار مطالب کنید.
توجه داشته باشید که انتشار مطالب دارای نظم، کمیت و کیفیت مناسبی باشد و در انتشار مطالب از عکس، ویدئو و صوت بهره بگیرید.

۵- هنجارهای شبکه اجتماعی را رعایت کنید
شبکه های اجتماعی محیطی دوستان و غیر رسمی دارند، بنابراین در صورتی که قصد دارید در این شبکه ها فعالیت کنید، باید مقداری از حالت خشک و رسمی خارج شوید و مطالب را به حالت دوستانه تر بنویسید.
سعی کنید خیلی راحت و بدون استفاده از کلمات سنگین مطلب بنویسید و در ارتباط با کاربران آنها را به چشم دوستان خود ببینید و نه مشتریان خود.

۶- به نظرات اهمیت دهید
انتقاد برای شخص منتقد هزینه دارد، کسی که انتقادی می کند برای بیان آن وقت صرف کرده و مطمئنا موضوع مورد انتقاد برایش مهم بوده است. سعی کنید تا جایی که ممکن است جواب همه نظرات انتقادی را بدهید و از آنها بابت انتقاد تشکر کنید، البته این کار را هم به صورت دوستانه انجام بدهید و از قالب های رسمی خارج شوید، سپس موضوع را بررسی کنید و در صورت امکان اعمال نظر کنید.

۷- بین سایت و شبکه اجتماعی ارتباط برقرار کنید
خیلی از صاحبان سایت ها در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند ولی لینک صفحات اجتماعی خود را در سایت قرار نداده اند و یا در صفحاتی قرار داده اند که کاربران کمتر به آنجا سر می زنند.
حتما در جای مناسبی از سایت خود، لوگوی شبکه های اجتماعی را قرار دهید و در شبکه های اجتماعی نیز لینک سایت خود را قرار دهید.

۸- برای “دنبال کننده” های خود احترام قایل شوید
امتیازات خاصی برای “دنبال کننده” های خود قائل شوید. به عنوان مثال می توانید مطالب را در شبکه اجتماعی قرار دهید و ذکر کنید که این مطالب در سایت قرار داده نشده و فقط مخصوص دنبال کننده ها است. این مساله کاربران شبکه اجتماعی را به دنبال کردن شما در شبکه های اجتماعی ترغیب می کند.

۹- ارتباط بین شبکه های اجتماعی
اکثر شبکه های اجتماعی، به دلیل ماهیت اشتراک گذاری که دارند، قابلیت ارتباط با دیگر شبکه های اجتماعی را نیز دارند. به عنوان مثال فیسبوک، توییتر و اینستاگرام را می توانید به یکدیگر متصل کنید و هنگامی که مطلبی را در یکی از اینها می گذارید، به طور خودکار در بقیه شبکه ها هم قرار می گیرد. این مساله باعث می شود کاربرانتان به فعال بودن شما در شبکه های اجتماعی پی ببرند و در تمامی شبکه های اجتماعی شما را دنبال کنند و به این ترتیب  بازاریابی شبکه های اجتماعی شکل تو در تو پیدا می کند.

۱۰- از سیستم های انتشار اتومات استفاده نکنید
حتما سیستم RSS را دیده اید، سایت های زیادی هستند که به صورت خودکاربا استفاده از RSS مطالب سایت شما را در صفحه اجتماعی شما قرار می دهند ولی جدا از این کار خودداری کنید. صفحه اجتماعی باید پویا و تعاملی باشد نه صفحه ای پر از لینک های درهم و برهم که مشخص است برای آن وقت گذاشته نشده است!

۱۱- ترغیب کاربران به “دنبال کردن” صفحه شما در خبرنامه
در صورتی که در سایت خود خبرنامه دارید و مطالبی را برای کاربرانتان ارسال می کند، در حین ارسال مطالب از آنها بخواهید که شما را در صفحات اجتماعی دنبال کنند.

۱۲- قابلیت زمان بندی ارسال مطالب در صفحات اجتماعی
جدیداً شبکه‌های اجتماعی امکانی را فراهم کرده‌اند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌یک مطلب رو کامل آماده کنید و در هنگام انتشار برای آن تاریخ و زمانی در آینده را تعیین کنید تا آن مطلب دقیقاً در همان زمان به‌صورت اتوماتیک منتشر شود. با استفاده از این امکان شما می‌توانید یک روز در هفته و درزمانی کمتر از یک ساعت برای کل روزهای هفته آینده مطلب قرار داده و تاریخ انتشار تعیین کنید و صفحات شما هرروز به‌صورت اتوماتیک بروز رسانی شود.

۱۳- به کار گیری هشتک ها
هنگام انشار مطالب در شبکه های اجتماعی، آنها را با کلمات کلیدی تگ کنید. همچنین می توانید با استفاده از # کلمات داخل متن را تبدیل به تگ کنید. این مورد باعث می شود کاربران شبکه های اجتماعی با جستجوی کلمات کلیدی، مطالب شما را پیدا کنند، این مساله می تواند  بازاریابی شبکه های اجتماعی شما را سرعت ببخشد.

۱۴- دعوت از دوستان ب

رای عضویت در صفحه تجاری
می توانید در پروفایل شخصی خود لینک صفحه تجاری خود را قرار دهید و از دوستانتان بخواهید که صفحه شما را دنبال کنند.

امیدوارم با رعایت این ۱۴ نکته، قدم های موفقی در بازاریابی شبکه های اجتماعی بردارید.

طراحی سایت پزشکان

طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکان توسط گروه طراحی سایت آتنا این اطمینان را به پزشک می دهد که وب سایتی قدرتمند، ساده و زیبا در اختیار خواهد داشت. امروزه اکثر پزشکان دارای وب سایت هستند. وب سایت های پزشکان دارای مشترکات بسیاری است و این نشات گرفته از حرفه و نیاز آنها برای وب سایت پزشکی است.  وب سایت یک پزشک مانند یک مطب مجازی است که پزشک می تواند توسط آن با بیمار و یا بیماران در ارتباط باشد و یا اطلاعاتی را در قالب مقااله و مطلب برای اطلاع عموم قرار دهد.

با بررسی نیازمندی های طراحی سایت پزشکی، موارد زیر را استخراج کرده ایم و در طراحی سایت پزشکان مورد توجه قرار می دهیم:

 

  • ساخت منوها و صفحات به تعداد نا محدود
  • ایجاد گالری تصاویر با امکان گروه بندی در سایت
  • ثبت و مدیریت مقالات و اخبار پزشکی
  • امکان پرسیدن سوال توسط بازدیدکنندگان و پاسخ توسط پزشک
  • امکان تعریف اسلاید شو
  • امکان نمایش ویدئو در سایت
  • دریافت پیام از کاربران و پاسخ به پیامهای خصوصی رسیده
  • امکان معرفی لینک های مفید در سایت
  • نمایش نشانی مطب و ساعت حضور در مطب
  • امکان درخواست نوبت دهی اینترنتی توسط اعضاء
  • نمایش آدرس مطب بر روی نقشه

 

بازاریابی ایمیلی چیست؟

در صورتی که به دنبال بازاریابی اینترنتی باشید، احتمالا کلمه بازاریابی ایمیلی به گوشتان خورده است و شاید مطالبی در مورد آن خوانده باشید. به دلیل اینکه این فعالیت یعنی بازاریابی ایمیلی به درستی تعریف نشده است و با عدم رعایت اصول آن باعث نتیجه عکس خواهد شد، در این مطلب به طور دقیق بازاریابی ایمیل را تعریف خواهم کرد .

 

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی چه چیزی هست؟
بازاریابی ایمیلی بخشی از بازاریابی اینترنتی است و تعریف صحیح آن به این صورت است: بازاریابی ایمیلی فرستادن ایمیل های مرتبط با حوزه کاری شما به کاربرانی که قبلا تمایل خود را برای دریافت ایمیل از شما اعلام کرده اند.”
این اعلام تمایل در هر زمان که کاربر بخواهد می تواند به عدم تمایل تغییر کند و با این کار ایمیل کاربر مورد نظر از لیست کاربرانی که برای آنها ایمیل ارسال می شود حذف می گردد.
اگر شما به این طریق عمل کنید و اصول بازاریابی ایمیلی را رعایت کنید مخاطب به شما اعتماد خواهد کرد و خواهید توانست آنها را مشتریان بالقوه ای نگه دارید که شاید در زمانی مناسب به مشتریان بالفعل تبدیل شدند.
در هنگام درخواست برای ثبت نام از کاربران، پلن ایمیلی خود را از نظر کمیت و کیفیت ایمیل ها را بیان کنید و به کاربر اطمینان دهید هر زمان که بخواهد می تواند از لیست ارسال شوندگان ایمیل خارج شود.
بازاریابی ایمیلی چه چیزی نیست؟
وقتی در موتورهای جستجوی کلمه بازاریابی ایمیلی را سرچ کنید می بینید که سایت های زیادی ادعا کرده اند که خدمات بازاریابی ایمیلی و ارسال ایمیل انبوه را انجام می دهد! ولی این در حقیقت خلاف قوانین تمامی سرویس دهنده های ایمیل هست و به آن اسپمینگ گفته می شود.
اسپمینگ یعنی به دست اوردن ایمیل افراد و فرستادن ایمیل های تبلیغاتی به آنها بدون اجازه از آنها.
شرکتی که اقدام به ارسال اسپم می کند باعث بدنام شدن برند خود خواهد شد و کاربران آدرس ایمیل او را به عنوان اسپمر گزارش خواهند کرد.
البته سرویس های ارائه دهنده ایمیل به صورت هوشمند انواع اسپم ها را تشخیص می دهند و آنها را به پوشه Spam منتقل می کنند.

۵ نکته مهم در بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی است. رعایت اصول بازاریابی ایمیلی می تواند در رضایت کاربران نقش بسزایی داشته باشد، به همین دلیل ۵ نکته مهم و اصولی در بازاریابی اینترنتی را برای شما تهیه کرده ام که امیدوارم با رعایت این موارد، اثر بخشی بازاریابی ایمیلی را بیشتر کنید.

email-marketing.jpg
۱- اجازه انتخاب به کاربر بدهید
کاربری که ثبت نام کرده و ایمیل های شما را ردیافت می کند باید این اطمینان را داشته باشد که هر زمان بخواهد ایمیل فرستادن های شما متوقف خواهد شد. پیشنهاد من این است که گزینه لغو ارسال ایمیل ها یا لغو ثبت نام را در انتهای تمام ایمیل هایتان ارسال کنید، ممکن است فکر کنید این کار باعث کاهش کاربرانتان خواهد شد ولی اینطور نیست. اگر کاربری به دلیل مطالب مفید شما، در سایت ثبت نام کرده است و ایمیل ها را دریافت می کند، احتمالا همچنان ایمیل های شما برایش جذاب است و قرار دادن گزینه لغو در انتهای ایمیل فقط باعث القای احساس خوب و حق انتخاب به کاربر خواهد شد.
 ۲- در انتخاب عنوان ایمیل فریبکاری نکنید
در هنگام انتخاب عنوان از تمام روش های جذابیت استفاده کنید ولی به خاطر داشته باشید که به هیچ وجه، عنوان ایمیل را فریبکارانه انتخاب نکنید و حتما عنوان ایمیل با محتوای آن همخوانی داشته باشد.
هنگامی که کاربر ایمیلی را به خاطر عنوان جذابش باز می کند و متوجه می شود که آنچه در ایمیل هست دبا عنوان آن همخوانی ندارد حس فریب خوردن به او دست می دهد و احتمالا ایمیل های شما به عنوان اسپم گزارش خواهد شد.

۳- برای ارسال ایمیل ها پلن داشته باشید
ارسال زیاد ایمیل ها و یا ارسال ایمیل با فواصل زمانی بسیار بلند کاربران را ناراضی خواهد کرد. بهتر است در هنگام ثبت نام، طرح و برنامه خود برای ارسال ایمیل را به کاربران بیان کنید تا مطمئن باشند که شما اینباکس آنها را پر نخواهید کرد و همچنین ایمیل های شما در فواصل زمانی طولانی به آنها نخواهد رسید.
۴- فقط فروشنده نباشید
فقط در حال ارسال ایمیل های فروش نباشید،هدف بازاریابی ایمیلی بر فروش است ولی باید در نظر داشته باشید که اصول بازاریابی ایمیلی ارائه هدایا همراه با تبلیغات است.
در صورتی که کاربر فقط از شما ایمیل های فروش ببیند، شما را به عنوانی ک فروشنده که فقط به فکر ارائه محصولش است خواهد شناخت و به زودی از دریافت ایمیل های شما انصراف خواهد داد.
به عنوان مثال شما در حالی که یک فایل آموزشی رایگان برای کاربر ارسال می کنید، او را تشویق می کنید که از بسته کامل آموزش دیدن کنید و اطلاعات بیشتری در مورد ان بدانید.
۵- ایمیل های مرتبط با حوزه فعالیتتان بفرستید
در صورتی که بانک ایمیل قوی داشته باشید، احتمالا مشاغل دیگر تمایل خواهند داشت که برای آنها هم ایمیل تبلیغاتی بفرستید. درست است که این کار سود بالایی می تواند داشته باشد ولی در عین حال رفتار صحیحی نیست. در صورتی که می خواهید از این راه درآمدی داشته باشید فقط تبلیغات همکاران خود را بفرستید که ایمیل ها با حوزه فعالیت خودتان هماهنگ باشد.

برندینگ چیست؟

برند سازی یا برندینگ مفهومی فراتر از مارک و نام شرکت می باشد. برند یک واژه و نام تجاری ست که توانسته است کاملا جای خود را در ذهن عموم مردم باز کرده و در ذهن آنها جای گرفته است.

فلسفه برند سازی امروزه گسترش فراوانی یافته است؛ به طوری که برای آن کمپین برند سازی ایجاد شده است، که این کمپین برای ایجاد یک برند به نکات زیادی توجه می نماید، از جمله جنبه های تصویری و حتی جنبه های شنیداری یک برند. حتی قسمت هایی بر روی تلفظ یک برند در زبان های مختلف مطالعه می نمایند تا برندی را انتخاب نمایند که در تمام زبان ها تلفظی یکسان داشته باشد. کارخانه کوکلا کولا که دارای یکی از برند های معتبر در دنیاست، قبل از انتخاب برند خود روی بسیاری از این مسائل توجه کرده و یک برند با اعتبار برای خود و نام شرکت خود ایجاد نموده است.

برندینگ چیست

برندینگ چیست

در دنیای امروز بسیاری از شرکت ها که فکر می کنند می توانند در زمینه تجارت موفق باشند، به دنبال نام و برندی برای خود می باشند که بتواند در سراسر جهان نام آنها را بر سر زبان بیندازد.

می توانیم بگوییم اگر نام تجاری شرکت ما تبدیل به یک برند بشود، دیگر نیازی به تبلیغات گسترده حتی نداریم. فقط نیاز به تبلیغاتی داریم که نام برند ما بر سر زبان بماند.

برای این منظور هشت ابزار در اختیار مدیران بازاریابی قرار دارد تا از طریق آن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند قوی در بازار بسازند: تبلیغات، روابط عمومی، پیشبرد فروش، بازاریابی مستقیم، فروش شخصی، بسته بندی، رویدادها و اسپانسرینگ، خدمات مشتری.

برای تبدیل شدن نام شرکت و به یک برند و بر سر زبان افتاد نام تجاری یمان، باید ابتدا با طراحی سایت مناسب و بهینه سازی سایت، البته بعد از انتخاب نام برند و ثبت شرکت و نام آن، اقدام به تبلیغات برای خود نماییم.

در دنیای اینترنت این کار را بازریابی اینترنتی می نمامیم که با آن در مباحث قبل آشنا شدیم. بازرایابی اینترنتی کمک شایانی به ما در تبدیل شدن نام تجاری شرکت ما به یک برند خواهد نمود.

طراحی سایت املاک

 

طراحی سایت املاک یکی از مهمترین بخش های یک بنگاه املاک کارآمد است. امروزه بسیاری از مردم برای اجاره و یا خرید و فروش مسکن از طریق اینترنت اقدام می کنند و موارد خود را از این طریق پیدا می کنند.

در طراحی سایت امکاک باید موارد زیر را در نظر گرفت:

 

طراحی سایت املاک

امکانات عمومی طراحی سایت املاک

  • مدیریت منوها و صفحات
  • مدیریت گالری تصاویر
  • مدیریت ارتباط با ما
  • مدیریت تبلیغات
  • مدیریت اخبار
  • مدیریت اسلاید شو

امکانات اختصاصی بخش املاک در طراحی سایت املاک

  • مدیریت نوع معاملات
  • مدیریت نوع اسناد
  • مدیریت امکانات قابل ثبت برای یک ملک
  • سیستم چند مدیره
  • نمایش املاک ثبت شده در سایت بر اساس گروه بندی نوع ملک، نوع معامله و جدیدترین ها
  • موتور جستجوی قدرتمند یافتن ملک
  • فیلد های اختصاصی ملک : مشاور، نوع ملک، نوع سند، متراژ، نوع معامله، قیمت فروش، رهن و اجاره، متراژ، کف پوش، سیستم گرمایش و سرمایش، آشپزخانه و دهها فیلد دیگر
  • امکان تعریف گالری تصاویر برای یک ملک
  • ثبت نشانی ملک بر اساس نقشه گوگل

 

subdomain-vs-subdirectory-folder.jpg

پوشه و دامین در سئو سایت

[ad_1]

 

ساب دامین بهتر است یا پوشه از نظر سئو سایت؟

 

این که ساب دامین یا پوشه برای سئو سایت بهتره، جزو متداول ترین سوالات بهینه سازی هست .خیلی خلاصه در چند جمله کوتاه:

پوشه به صورت کلی بهتره.اگر فاکتور های بهنیه سازی سایت را مطالعه کرده باشید، فاکتور های زیادی در سطح دامين هستند.وقتی صفحه ای ایجاد میشه، از فاکتور های در سطح دامين هم، بهش سهم میرسه و فاکتور های در سطح دامين مستقیما در جايگاه صفحات اون دامين تاثیر گذارند.اما وقتی روی ساب دامین می برید، دارید این بچه ها را (صفحات) از سهم ارث پدریشون (دامين) محروم می کنید.شما با استفاده از تکنیک های زیادی و لینک های داخلی، می تونید تا حدودی ارزش و نزدیکی ساب دامینتون را به دامين نزدیک کنید و به گوگل بفهمونید که این ساب دامین، بخشی از اين دامين از نظر اعتبار و جايگاه هست. استفاده از ساب دامین را فقط موقعی که محدودیت فنی دارید یا کلا خیلی خیلی تفاوت در موضوع و اساس وب سایت شما وجود داره (نه بخاطر افزودن یک دسته و گروه بی ربط به دسته های فعلی) یا اصلا دوست دارید و از سر عشق و علاقتون به ساب دامین، میخواید روی ساب دامین تمرکز کنید، پیشنهاد می کنم.

واضح تر و شفاف تر : حتی اگر موضوع شما بی ربط به موضوعات قبلیتون هست، باز هم پوشه بهتره.اما اگر سایت فروش جم کلش دارید و میخواید سایت ورزشی بزنید، ساب دامين ایجاد کنید.در حقیقت جاهایی که ایجاد دامين جدا و مستقل، معقول هست، استفاده از ساب دامین هم می تونه مناسب باشد.ولی اگر یک وب سایت خبری تفریحی هستید که همه موضوعات توش هست، و کلا اساس و ساختار سایت، مبتنی بر موضوع خاصی نیست، پوشه مناسب هست.
از شما چند سوال می پرسم و حقیقت را با سوال ، بیشتر برای شما روشن می کنم:

یک سایت گردشگری را فرض کنید که موضوعش تور چین و مالزی هست.اگر این سایت بخواد بحث صادرات و واردات به چین و مالزی را به دسته های خودش اضافه کنه و با فرض اینکه اصلا برای موضوع متفاوت، ساب دامین خوبه، چه تصمیمی باید بگیره؟ساب دامین را انتخاب کنه یا پوشه؟ تور و مسافرت به مالزی و چین، چقدر به صادرات و واردات چین و مالزی مرتبط هست؟آیا چون داخل هر دو موضوع، کلمه “چین” و کلمه “مالزی” هست باید توی یک گروه قرارشون بدیم؟یا باید بحث صادرات و واردات را با تور و مسافرت تطبیق بدیم؟گوگل و یک موتور سرچ این تطبیق را انجام میده؟آیا از LSI Keyword استفاده میکنه؟

مثال دیگه ای میزنم.یک سایت Web.2 را در نظر بگیرید.مثل تالار گفتگو.همونطور که می دونید موضوعات هم متفاوت هستند.تالار های گفتگویی که از نرم افزار های دکوراسیون داخلی تا بهینه سازی و سئو سایت (!) در زیر بخش IT قرار دادند.اونها هم باید ساب دامین درست کنند؟نرم افزار های طراحی دکوراسیون از نظر مفهومی و حقیقی از نظر شما در دسته نرم افزار هستند یا در دسته طراحی دکواسیون؟از نظر موتور های سرچ چطور؟آیا اصلا موتور های سرچ دسته بندی دارند؟آگر دارند چطور دسته بندی می کنند؟

فرض کنید در تالار گفتگو مخصوص IT (فناوری اطلاعات) ،بخش های گرافیک و انیمیشن سه بعدی، دو بعدی و وب، طراحی سایت و سئو سایت، شبکه و سرور و هاستینگ ، زبان ها و فناوری های برنامه نویسی و … وجود داره.در این شرایط چه کار باید کرد؟

همه سوال های بالا برای این بود که به این فکر کنیم، که شاخص علمی و فنی چه چیزی هست؟آیا گوگل متوجه میشه که هاستینگ و سرور مجازی و بحث Rendering و نورپردازی در گرافیک سه بعدی، با هم ارتباط دارند و همگی یعنی IT ؟ و اگر متوجه میشه، چه دلیلی وجود داره که گوگل علاقه داشته باشد این دو را در پوشه یک دامين یا در ساب دامین ببینه؟

اگر علمی بخوایم صحبت کنیم، صحبت سر اين شاخص هست.وقتی شاخصی نیست، استدلال و نسخه پیچیدن ارجاع به منابع(نه دلایل و حقیقت)، بی معناست!

استدلال غلط و یک بعدی دیگه ای هست و اونم اینه که، چون سایت های تخصصی در نتایج گوگل، نتیجه بهتری گرفتند، بنابراین، بهتره برای هر ساب دامین، یک موضوع تخصصی داشته باشید.این حرف نه فقط برای ساب دامین، بلکه برای دامين جدا هم به وفور استفاده میشه.

اما چرا این استدلال غلط هست؟علتش همه جانبه نبودن استدلال هست که به دلیل وسیع نبودن محدوده دید و داده های نا کافی، نتیجه گیری غلط به وجود میاد که در مطلب تناقض های سئو سایت ، این موضوع را باز کردیم.

اینکه سایت های تخصصی روی دامين یا ساب دامین جدا، جايگاه بهتری گرفتند، دلیلی بر این نیست که اگر ساب دامین یا دامين موضوعش اختصاصی و محدود تر باشد برای سئو سایت و جايگاه گوگل بهتره.به این دلیل که:

سایت های تخصصی، محوریت و تمرکز و انرژی و هزینشون روی یک موضوع هست و با قصد و تلاش و هزینه بسیار بیشتری، کارشون را شروع می کنند و ادامه میدن.بنابراین نتیجه زحماتشونو میبینن.اما اگر به اين اندازه که یک سایت با موضوع تخصصی و محدود، تلاش و هزینه می کنه، یک سایت با موضوعات بیشتر و متنوع روی یک دامين، هزینه و تلاش کنه، همونقدر و حتی بیشتر، می تونه نتیجه برای تک تک موضوعاتش نتیجه بگیره و چه بسا که این اتفاق هم افتاده. اما از اونجایی که افرادی که سایتی طراحی سايت می کنند و تمرکز و تخصص و هزینه و تلاش کافی روی همه موضوعات وب سایتشون ندارند و تلاش و هزینشون بین همه موضوعاتشون تقسیم میشه ،نتیجه کافی نمی گیرند و به اشتباه اینطور برداشت می کنند، که گوگل و موتور های سرچ، از تخصصی نبودن خوششون نمیاد.

وقتی اين دوستان بعد از شکست خوردن، شروع به کار روی سایتی با موضوع تخصصی می کنند، این بار تلاش مضاعف و هزینه بیشتری می کنند و همه این تلاش هاشون متمرکز بر اون موضوع تخصصی جدیدشون هست.بنابراین این بار خیلی بهتر نتیجه می گیرند و اینجاست که این تجربه غلط شکل می گیره که موضوعات تخصصی باید روی دامين یا ساب دامین جدا باشن و وب مستر، حاصل سالها تلاشش چیزی نخواهد بود جز تجربیات و نتیجه گیری هایی که ربطی به سئو سایت نداشتند ولی به سئو ربط داده شدند! یعنی همون تجربیات غلط شکل گرفته پیرمرد ۷۰ ساله که در مطلب تناقض های سئو سایت بحث شد.

در نتیجه، فاکتور های در سطح دامين که یک موضوع قطعی و ثابت شده هست و روی صفحات زیر مجموعه پوشه تاثیر گذار هست را نباید فراموش کرد و به دلایل واهی و بی اساس دل بست.شاید شما سوال کنید که اگر سایتی صفر باشد و هنوز دامنش اعتباری پیدا نکرده چطور؟ پاسخ باز هم اين هست.به مرور، اعتبار صفحات شماست که به دامين شما قدرت و اعتبار میده.بخش زیادی از فرایند انتقال اعتبار و قدرت، از صفحات دامين به دامين انجام میشه و در نهایت، دامين قدرت به دست اومده را بین صفحات داخلی پخش می کنه و این چرخش تا زمانی که سایت وجود داره، ادامه داره.

[ad_2]

Source link

tag-hurt-seo-duplicate-content.jpg

تاثیر برچسب در سئو

[ad_1]

 

تاثیر برچسب در سئو سالهاست که منسوخ شدست و جز دردسر و حذف ایندکس های شما، هیچ فایده ای نداره.مگر در شرایط و با رعایت اصول خاص!برچسب ها، خونخوار های جايگاه و ایندکس وب سایت شما هستند! به خاطر بحث Duplicate Content (ایجاد شدن محتوای تکراری).

اصلا برچسب چه کاربردی داره و به چه هدفی ساخته شده؟

اصل و اساس ماهیت برچسب و برچسب، به معنی كيوردهای کلیدی مطلب ها و صفحات وب سایت شماست.اما نه کلمه کلیدی برای موتور سرچ! بلکه برای جستجوی داخلی وب سایت شما!

برچسب از نظر فنی دقیقا چطور عمل می کنه؟

برچسب ها، یک صفحه با URL جدید که اون URL ، دقیقا همون عبارت برچسب هست، ایجاد می کنند و باعث میشه وقتی در داخل وب سایت، اون عبارت سرچ میشه، از برچسب ها برای نمایش نتایج جستجوی داخلی وب سایت، استفاده بشه.برای مثال در این مطلب ، درباره برچسب و برچسب و محتوای تکراری صحبت شده و ما میخوایم اگر کاربر در داخل وب سایت طراحی سايت آپادانا، کلمه Duplicate Content را سرچ کرد، لینک این مطلب، در نتایج جستجوی داخلی سایت ما، نشون داده بشه.در این صورت ما از برچسب، استفاده می کنیم.

وقتی از برچسب(برچسب) استفاده می کنید، محتوای یکسانی با محتوای مطلب اصلی به وجود میاد.یعنی یک صفحه با URL متفاوت که عینا همون محتوا را داره.برای مثال، این مطلب، یک صفحه با عنوان “برچسب و محتوای تکراری – ضرر های برچسب در سئو” هست که اگر براش برچسب “Duplicate Content” را وارد کنیم، باعث میشه اين محتوا این بار با URL این برچسب یعنی (duplicate-content) ایجاد بشه.این یعنی Duplicate Content که گوگل یکی از URL ها را حذف می کنه.به طور خلاصه یک صفحه جدید که کلمه کلیدی مد نظر ما عینا در URL اون وجود داره و محتواش هم، همون محتواست ساخته میشه و باعث میشه در جستجوی داخلی وب سایت ما، اون کلمه کلیدی وارد شده در برچسب، تاثیر گذار بشه.

چرا نباید برچسب و برچسب ها را ابزاری برای بالارفتن جايگاه و ورودی گوگل بدونیم؟

سالها قبل که سئو اینقدر پیچیده نشده بود و گوگل به اندازه امروز هوشمند نبود، از اين برچسب ها که برای جستجوی داخلی بودند، به منظور سئو و بالارفتن جايگاه بهره گرفته میشد.و تاثیر برچسب در سئو بالا بود. اون زمان، وجود کلمه کلیدی در URL به شدت حائز اهمیت بود و بحث Duplicate Content (محتوا یا ایندکس های تکراری یک سایت) مطرح نبود و رقابت و هوشمندی و اطلاعات در سطح وب، در کل دنیا، به اندازه امروز نبود.به اين دلیل وقتی از برچسب استفاده می کردید، برای گوگل، اگر خوشایند نبود، بد هم نبود که با صفحاتی که URL اونها حاوی كيوردهای کلیدی بود و به یک محتوا اشاره داشت، مواجه می شد و در بسیاری مواقع منجر به نتیجه می شد.

اما الان دیگه اون زمان گذشته و انقدر فاکتور های سئو، متعدد و گسترده و پیچیده تر شدند که گوگل و یک موتور جستجوی قوی، با دیدن کلمه کلیدی در URL ذوق نمی کنه .چه برسه به اینکه محتوای تکراری (Duplicate Content) هم ایجاد شده باشد! استفاده از برچسب، بدون آگاهی و درج كيوردهای کلیدی هر مطلب در برچسب ها، نوعی از Over Optimization هست.یعنی میاید ابروشو درست کنید، می زنید چشمشم کور می کنید!

از برچسب چطور استفاده کنیم که ضرر نداشته باشد؟

هر جوری که دوست دارید استفاده کنید اما با این خط قرمز که محتوای تکراری ایجاد نشه! اين!

چطور می تونیم از برچسب استفاده کنیم که محتوای تکراری ایجاد نشه؟

اصلا برچسب غیر تکراری یا منحصر به فرد ایجاد نکنید.برای مثال، اگر در سایت آپادانا ، ۸ آموزش مرتبط با گوگل وب مستر تولز (سرچ کنسول) وجود داشته باشد و در عین حال، صفحه ای مرتبط با گوگل وب مستر تولز که همه نوشته ها مرتبط با “آموزش گوگل مستر تولز” را نشون بده، وجود نداشته باشد(مثل دسته آموزش “گوگل وب مستر تولز”)، برای همه این ۸ مطلب، می شه از برچسب “آموزش گوگل وب مستر تولز” استفاده کرد.به بیان بهتر، استفاده از برچسب، برای وصل کردن صفحات به هم دیگه می تونه مفید باشد.اما تگی که کلا یک بار در کل سایت به کار رفته، بدترین و بیهوده ترین و بی معنا ترین برچسب هست و اگر شما اینطور از برچسب ها استفاده می کنید به این معنی هست که ماهیت Tag را به درستی درک نکردید.

اگر شما برای هر مطلب، با كيوردهای کلیدی دلخواهتون که دوست دارید، تو گوگل بالا بیاد، برچسب ایجاد کنید و noindex یا canonical به صفحه اصلی اون مطلب هم نباشن، در حال ایجاد صفحات با محتوای تکراری هستید و حداقل ضررش ، تلف شدن وقت شما و موتور سرچ هست و حداکثر ضررش، آسیب دیدن سایت شما به خاطر وجود صفحات با محتوای تکراری بسیار زیاده که به صورت کلی موجب حذف ایندکس های تکراری و کاهش جايگاه صفحات مشابه میشه.

كيوردهای کلیدی شما در عنوان، Meta Description و محتوای شما وجود دارند.لازم نیست برای تک تک كيوردهای کلیدیتون برچسب ایجاد کنید که منجر به ایجاد صفحات تکراری بشه!

نکته خیلی مهم:

بسته به تنظیمات قالب و فنی و ساختار ظاهری وب سایت ها، برخي سایت ها، بخش زیادی از محتوای برچسب را به صورت لیستی نشون میدن.یعنی بخش زیادی نوشته های خود مطلب در صفحه برچسب وجود داره که با کلید ادامه مطلب، وارد صفحه اصلی اون مطلب میشه. در عین حال، در برخي از سایت ها، فقط بخش کمی از مطلب (مثلا سه خط) از محتوای هر مطلب مرتبط با اون برچسب وجود داره و نوشته ها به شکل خیلی خلاصه و تیتر وار در صفحات برچسب، لیست میشن.در صورت عدم رعایت نکات بالا، در حالت اول، ریسک به وجود اومدن Duplicate Content به خاطر شباهت زیاد محتوای صفحات برچسب با خود مطلب اصلی، خیلی بالا میره.در حالت دوم هم، به دلیل کوتاه و خالی بودن یا بی ربط شدن صفحه برچسب، به کلمه کلیدی، موجب به وجود اومدن صفحات زیاد ضعیف و بی کیفیت از نظر موتور سرچ میشه.

اگر جزو کسانی بودید که مشکل ایندکس نشدن درست صفحاتتون را داشتید و صفحات برچسب به جای مطلب اصلی یا برعکس در نتایج گوگل نمایش داده می شد، حالا دیگه دلیل ایندکس نشدن صفحاتتون و مشکلاتی که خودتون با دست خودتون برای سايتتان ایجاد می کردید را متوجه شدید.امیدوارم دیگه با باور های نا اگاهانه و اشتباه و بی اساس سئو مثل “برای هر مطلب N تعداد برچسب با كيوردهای کلیدی قرار بده”  یا  “برای هر مطلب بیشتر از N تعداد کلمه کلیدی در قسمت برچسب ها قرار نده” خداحافظی کنید. چون اصلا مشکل این نیست که برچسب زیاد بذارید یا کم بذارید!

[ad_2]

Source link

سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا به منظور مدیریت آسان وب سایت ها ایجاد شده است، در این مطلب CMS های محبوب وورد پرس، جوملا و دروپال را معرفی خواهیم کرد.

قالب طراحی سایت

قالب طراحی سایت

وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است. این سیستم، در آغاز پلتفرمی اختصاصی برای وبلاگ نویسی بود، اما در سالهای اخیر رشد زیادی داشته است.  اکثر سایت هایی که امروزه طراحی می شوند بر پایه وورد پرس هستند  که این بیانگر میزان محبوبیت وردپرس است. وورد پرس مزایای بسیاری را برای کاربران فراهم کرده است مانند:

نصب آسان – در صورتی که از حالت نصب خودکار استفاده کنید می توانید یک سایت را در کمتر از ۵ دقیقه راه اندازی کنید و همچنین در صورتی که به صورت دستی اقدام به نصب کنید، باز هم کمتر از ۱ ساعت وقت نیاز خواهد بود.

قابلیت شخصی سازی – پلاگین های بسیار زیادی هر روزه برای وورد پرس طراحی می شوند و ووردپرس قابلیت انعطاف زیادی در این مورد ایجاد کرده است و به همین دلیل برنامه نویسان زیادی برای نوشتن پلاگین به سمت وورد پرس جذب شده اند.

رایگان – نصب و راه اندازی وورد پرس کاملا رایگان است و افزونه های آن نیز اکثرا به صورت رایگان عرضه می شود.

انجمن پشتییبانی –به دلیل گستردگی استفاده از وورد پرس، انجمن های زیادی در جهان تشکیل شده اند که می توانند پشتیبانی بسیار مناسبی برای وورد پرس باشند. در صورتی که برای کار با وورد پرس نیاز به مشورت داشتید و یا به مشکلی برخورده بودید، می توانید سوالات خود را در انجمن های وورد پرس مطرح نمایید.

با وجود این قابلیت‌ها، وردپرس پاسخگوی تمام نیازها نیست. انتقادات رایجی در مورد وردپرس وجود دارد: مصرف بالای منابع سرور در سایت‌های بزرگ و پر بازدید، دشوار بودن تغییر در فریمورک وردپرس و Back-end وردپرس.
این نگرانی‌ها بیشتر متوجه وب‎سایت‌ها پر بازدید و طراحان وب حرفه ایست. با این همه، وردپرس برای مبتدیان و سایت‌ها و وبلاگ‌ها کوچک، انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

 

 

دروپال یکی دیگر از سیستم های مدیریت محتوا است. این سیستم نیز متن باز است و به همین دلیل با استقبال برنامه نویسان روبرو شده است.

درپال نسبت به وورد پرس منابع کمتری اشغال می کند و می توان از دروپال برای طراحی سایت ساده یا یک پرتال بزرگ استفاده کرد. ویژگی های دروپال عبارت است از:

قابلیت‎های فنی پیشرفته – دروپال نسبت به دیگر سیستم های مدیریت محتوا، از قابلیت های فنی بالاتری برخوردار است و برای کار با آن دانش فنی بیشتری نیاز است. به دلیل قابلیت های فنی بالا، حجم کمی از منابع را مصرف می کند و نیاز کمتری به ارتقاء هاست وجود خواهد داشت.

عملکرد بهبود یافته –به دلیل قابلیت های فنی دروپال، صفحات سایت بسیار سریعتر نسبت به جوملا و یا ووردپرس باز می شوند.

قابلیت شخصی سازی – به کمک پلاگین ها، قالب‌ها و گزینه‌های قابل تنظیم گوناگون قادر خواهید بود تا وب سایت خود را به آسانی شخصی‎سازی نمایید. برای افرادی که از مهارت کافی در برنامه نویسی برخوردارند، امکان ویرایش فایل‌های root برنامه نیز وجود دارد. از این رو دروپال منعطف‌ترین سیستم مدیریت محتوا در میان سایر CMS ها است.

رایگان – می‌توانید دروپال را به رایگان دانلود نمایید و بر روی‌هاست خود نصب نمایید.

با وجود قابلیت های خاص دروپال، ضعف هایی هم دارد که البته شاید نتوان آن را ضعف به حساب آورد ولی در صورتی که کاربری اسان را ویژگی حساب کنیم، دروپال از این نظر ضعیف است. کسانی که قصد ایجاد سایت با دروپال را دارند باید توانایی کار با HTML و PHP را داشته باشند و از لحاظ فنی قابلیت های متوسطی داشته باشند.

 

طراحی سایت با جوملا

طراحی سایت با جوملا

 

از دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا که به معرفی و مقایسه آن می‌پردازیم، جوملا است که بدلیل ساختار و قابلیت‌های آن اغلب میان وردپرس و دروپال قرار می‌گیرد. این CMS قدرتمند، به آسانی و بدون مشکل بر روی سرورهای وب اجرا می‌شود و بر خلاف دروپال دانش فنی زیادی نیاز ندارد. همانند وردپرس و دروپال، افزونه‌ها و قالب‌های فراوانی برای جوملا وجود دارد که می‌توانید به سلیقه خود آن‌ها را انتحاب و شخصی‎سازی نمایید.
از مهم‎ترین دلایلی که افراد جوملا را انتخاب می‌کنند می‎توان به موارد زیر اشاره نمود:

شبکه اجتماعی – می‌تواند گفت که بزرگ‌ترین مزیت جوملا نسبت به سایر سیستم‌های مدیریت محتوا، ایجاد آسان شبکه اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای قدرتمند وب سایت‌ها است که جوملا به آسانی و با سرعت بالا آن را به ارمغان می‌آورد.

سایت‌های بازرگانی – اگر می‌خواهید یک فروشگاه آنلاین ایجاد نمایید، جوملا این کار را به سادگی انجام می‌دهد. البته باید گفت شما قادر خواهید بود با وردپرس و دروپال نیز یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید، اما جوملا این کار را سریع‌تر انجام می‌دهد و پشتیبانی بهتری برای انواع فروشگاه‌ها دارد.

حد وسط دانش فنی – به اعتقاد بسیاری از افراد، دانش فنی مورد نیاز برای مدیریت و توسعه جوملا چیزی در میان دانش فنی مورد نیاز برای وردپرس و دروپال است. بسیاری از افراد قادر خواهند بود با کمترین دانش فنی، یک وب سایت بسیار خوب به کمک جوملا طراحی کنند اما در این میان برای توسعه و برطرف کردن برخی از ایرادات سایت، نیازمند برخورداری از دانش فنی یا بهره‎گیری از افراد متخصص است.

پرتال راهنما – جوملا دارای یک پورتال راهنمای بسیار خوب است که می‌توانید سؤالات فنی و مشکلات خود را پیرامون جوملا در آن مطرح نمایید. پرتال راهنمای جوملا به گستردگی و سرعت پاسخگویی انجمن پشتیبانی وردپرس نیست؛ اما نسبت به پشتیبانی دروپال با سرعت بیشتری می‌توانید پاسخ پرسش و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

رایگان – همانند هر دو سیستم مدیریت محتوا که در بالا به آن‌ها اشاره شد، جوملا نیز رایگان است و به آسانی می‌توانید پس از دانلود، آن را بر روی سرور وب خود نصب نمایید.

جوملا به خوبی توانسته است قابلیت‌ها و مزایای وردپرس و دروپال را در هم بیامیزد و ویژگی‌های منحصر به فردی را نیز به آن اضافه نماید. محبوبیت جوملا در چند سال اخیر رشد زیادی داشته است. جوملا مناسب افرادی است که خواهان سیستم مدیریت محتوای نیرومند تری نسبت به وردپرس هستند اما دنبال سیستمی آسان‎تر از دروپال هستند.