۵ نکته مهم در بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی است. رعایت اصول بازاریابی ایمیلی می تواند در رضایت کاربران نقش بسزایی داشته باشد، به همین دلیل ۵ نکته مهم و اصولی در بازاریابی اینترنتی را برای شما تهیه کرده ام که امیدوارم با رعایت این موارد، اثر بخشی بازاریابی ایمیلی را بیشتر کنید.

email-marketing.jpg
۱- اجازه انتخاب به کاربر بدهید
کاربری که ثبت نام کرده و ایمیل های شما را ردیافت می کند باید این اطمینان را داشته باشد که هر زمان بخواهد ایمیل فرستادن های شما متوقف خواهد شد. پیشنهاد من این است که گزینه لغو ارسال ایمیل ها یا لغو ثبت نام را در انتهای تمام ایمیل هایتان ارسال کنید، ممکن است فکر کنید این کار باعث کاهش کاربرانتان خواهد شد ولی اینطور نیست. اگر کاربری به دلیل مطالب مفید شما، در سایت ثبت نام کرده است و ایمیل ها را دریافت می کند، احتمالا همچنان ایمیل های شما برایش جذاب است و قرار دادن گزینه لغو در انتهای ایمیل فقط باعث القای احساس خوب و حق انتخاب به کاربر خواهد شد.
 ۲- در انتخاب عنوان ایمیل فریبکاری نکنید
در هنگام انتخاب عنوان از تمام روش های جذابیت استفاده کنید ولی به خاطر داشته باشید که به هیچ وجه، عنوان ایمیل را فریبکارانه انتخاب نکنید و حتما عنوان ایمیل با محتوای آن همخوانی داشته باشد.
هنگامی که کاربر ایمیلی را به خاطر عنوان جذابش باز می کند و متوجه می شود که آنچه در ایمیل هست دبا عنوان آن همخوانی ندارد حس فریب خوردن به او دست می دهد و احتمالا ایمیل های شما به عنوان اسپم گزارش خواهد شد.

۳- برای ارسال ایمیل ها پلن داشته باشید
ارسال زیاد ایمیل ها و یا ارسال ایمیل با فواصل زمانی بسیار بلند کاربران را ناراضی خواهد کرد. بهتر است در هنگام ثبت نام، طرح و برنامه خود برای ارسال ایمیل را به کاربران بیان کنید تا مطمئن باشند که شما اینباکس آنها را پر نخواهید کرد و همچنین ایمیل های شما در فواصل زمانی طولانی به آنها نخواهد رسید.
۴- فقط فروشنده نباشید
فقط در حال ارسال ایمیل های فروش نباشید،هدف بازاریابی ایمیلی بر فروش است ولی باید در نظر داشته باشید که اصول بازاریابی ایمیلی ارائه هدایا همراه با تبلیغات است.
در صورتی که کاربر فقط از شما ایمیل های فروش ببیند، شما را به عنوانی ک فروشنده که فقط به فکر ارائه محصولش است خواهد شناخت و به زودی از دریافت ایمیل های شما انصراف خواهد داد.
به عنوان مثال شما در حالی که یک فایل آموزشی رایگان برای کاربر ارسال می کنید، او را تشویق می کنید که از بسته کامل آموزش دیدن کنید و اطلاعات بیشتری در مورد ان بدانید.
۵- ایمیل های مرتبط با حوزه فعالیتتان بفرستید
در صورتی که بانک ایمیل قوی داشته باشید، احتمالا مشاغل دیگر تمایل خواهند داشت که برای آنها هم ایمیل تبلیغاتی بفرستید. درست است که این کار سود بالایی می تواند داشته باشد ولی در عین حال رفتار صحیحی نیست. در صورتی که می خواهید از این راه درآمدی داشته باشید فقط تبلیغات همکاران خود را بفرستید که ایمیل ها با حوزه فعالیت خودتان هماهنگ باشد.

طراحی سایت املاک

 

طراحی سایت املاک یکی از مهمترین بخش های یک بنگاه املاک کارآمد است. امروزه بسیاری از مردم برای اجاره و یا خرید و فروش مسکن از طریق اینترنت اقدام می کنند و موارد خود را از این طریق پیدا می کنند.

در طراحی سایت امکاک باید موارد زیر را در نظر گرفت:

 

طراحی سایت املاک

امکانات عمومی طراحی سایت املاک

  • مدیریت منوها و صفحات
  • مدیریت گالری تصاویر
  • مدیریت ارتباط با ما
  • مدیریت تبلیغات
  • مدیریت اخبار
  • مدیریت اسلاید شو

امکانات اختصاصی بخش املاک در طراحی سایت املاک

  • مدیریت نوع معاملات
  • مدیریت نوع اسناد
  • مدیریت امکانات قابل ثبت برای یک ملک
  • سیستم چند مدیره
  • نمایش املاک ثبت شده در سایت بر اساس گروه بندی نوع ملک، نوع معامله و جدیدترین ها
  • موتور جستجوی قدرتمند یافتن ملک
  • فیلد های اختصاصی ملک : مشاور، نوع ملک، نوع سند، متراژ، نوع معامله، قیمت فروش، رهن و اجاره، متراژ، کف پوش، سیستم گرمایش و سرمایش، آشپزخانه و دهها فیلد دیگر
  • امکان تعریف گالری تصاویر برای یک ملک
  • ثبت نشانی ملک بر اساس نقشه گوگل

 

subdomain-vs-subdirectory-folder.jpg

پوشه و دامین در سئو سایت

[ad_1]

 

ساب دامین بهتر است یا پوشه از نظر سئو سایت؟

 

این که ساب دامین یا پوشه برای سئو سایت بهتره، جزو متداول ترین سوالات بهینه سازی هست .خیلی خلاصه در چند جمله کوتاه:

پوشه به صورت کلی بهتره.اگر فاکتور های بهنیه سازی سایت را مطالعه کرده باشید، فاکتور های زیادی در سطح دامين هستند.وقتی صفحه ای ایجاد میشه، از فاکتور های در سطح دامين هم، بهش سهم میرسه و فاکتور های در سطح دامين مستقیما در جايگاه صفحات اون دامين تاثیر گذارند.اما وقتی روی ساب دامین می برید، دارید این بچه ها را (صفحات) از سهم ارث پدریشون (دامين) محروم می کنید.شما با استفاده از تکنیک های زیادی و لینک های داخلی، می تونید تا حدودی ارزش و نزدیکی ساب دامینتون را به دامين نزدیک کنید و به گوگل بفهمونید که این ساب دامین، بخشی از اين دامين از نظر اعتبار و جايگاه هست. استفاده از ساب دامین را فقط موقعی که محدودیت فنی دارید یا کلا خیلی خیلی تفاوت در موضوع و اساس وب سایت شما وجود داره (نه بخاطر افزودن یک دسته و گروه بی ربط به دسته های فعلی) یا اصلا دوست دارید و از سر عشق و علاقتون به ساب دامین، میخواید روی ساب دامین تمرکز کنید، پیشنهاد می کنم.

واضح تر و شفاف تر : حتی اگر موضوع شما بی ربط به موضوعات قبلیتون هست، باز هم پوشه بهتره.اما اگر سایت فروش جم کلش دارید و میخواید سایت ورزشی بزنید، ساب دامين ایجاد کنید.در حقیقت جاهایی که ایجاد دامين جدا و مستقل، معقول هست، استفاده از ساب دامین هم می تونه مناسب باشد.ولی اگر یک وب سایت خبری تفریحی هستید که همه موضوعات توش هست، و کلا اساس و ساختار سایت، مبتنی بر موضوع خاصی نیست، پوشه مناسب هست.
از شما چند سوال می پرسم و حقیقت را با سوال ، بیشتر برای شما روشن می کنم:

یک سایت گردشگری را فرض کنید که موضوعش تور چین و مالزی هست.اگر این سایت بخواد بحث صادرات و واردات به چین و مالزی را به دسته های خودش اضافه کنه و با فرض اینکه اصلا برای موضوع متفاوت، ساب دامین خوبه، چه تصمیمی باید بگیره؟ساب دامین را انتخاب کنه یا پوشه؟ تور و مسافرت به مالزی و چین، چقدر به صادرات و واردات چین و مالزی مرتبط هست؟آیا چون داخل هر دو موضوع، کلمه “چین” و کلمه “مالزی” هست باید توی یک گروه قرارشون بدیم؟یا باید بحث صادرات و واردات را با تور و مسافرت تطبیق بدیم؟گوگل و یک موتور سرچ این تطبیق را انجام میده؟آیا از LSI Keyword استفاده میکنه؟

مثال دیگه ای میزنم.یک سایت Web.2 را در نظر بگیرید.مثل تالار گفتگو.همونطور که می دونید موضوعات هم متفاوت هستند.تالار های گفتگویی که از نرم افزار های دکوراسیون داخلی تا بهینه سازی و سئو سایت (!) در زیر بخش IT قرار دادند.اونها هم باید ساب دامین درست کنند؟نرم افزار های طراحی دکوراسیون از نظر مفهومی و حقیقی از نظر شما در دسته نرم افزار هستند یا در دسته طراحی دکواسیون؟از نظر موتور های سرچ چطور؟آیا اصلا موتور های سرچ دسته بندی دارند؟آگر دارند چطور دسته بندی می کنند؟

فرض کنید در تالار گفتگو مخصوص IT (فناوری اطلاعات) ،بخش های گرافیک و انیمیشن سه بعدی، دو بعدی و وب، طراحی سایت و سئو سایت، شبکه و سرور و هاستینگ ، زبان ها و فناوری های برنامه نویسی و … وجود داره.در این شرایط چه کار باید کرد؟

همه سوال های بالا برای این بود که به این فکر کنیم، که شاخص علمی و فنی چه چیزی هست؟آیا گوگل متوجه میشه که هاستینگ و سرور مجازی و بحث Rendering و نورپردازی در گرافیک سه بعدی، با هم ارتباط دارند و همگی یعنی IT ؟ و اگر متوجه میشه، چه دلیلی وجود داره که گوگل علاقه داشته باشد این دو را در پوشه یک دامين یا در ساب دامین ببینه؟

اگر علمی بخوایم صحبت کنیم، صحبت سر اين شاخص هست.وقتی شاخصی نیست، استدلال و نسخه پیچیدن ارجاع به منابع(نه دلایل و حقیقت)، بی معناست!

استدلال غلط و یک بعدی دیگه ای هست و اونم اینه که، چون سایت های تخصصی در نتایج گوگل، نتیجه بهتری گرفتند، بنابراین، بهتره برای هر ساب دامین، یک موضوع تخصصی داشته باشید.این حرف نه فقط برای ساب دامین، بلکه برای دامين جدا هم به وفور استفاده میشه.

اما چرا این استدلال غلط هست؟علتش همه جانبه نبودن استدلال هست که به دلیل وسیع نبودن محدوده دید و داده های نا کافی، نتیجه گیری غلط به وجود میاد که در مطلب تناقض های سئو سایت ، این موضوع را باز کردیم.

اینکه سایت های تخصصی روی دامين یا ساب دامین جدا، جايگاه بهتری گرفتند، دلیلی بر این نیست که اگر ساب دامین یا دامين موضوعش اختصاصی و محدود تر باشد برای سئو سایت و جايگاه گوگل بهتره.به این دلیل که:

سایت های تخصصی، محوریت و تمرکز و انرژی و هزینشون روی یک موضوع هست و با قصد و تلاش و هزینه بسیار بیشتری، کارشون را شروع می کنند و ادامه میدن.بنابراین نتیجه زحماتشونو میبینن.اما اگر به اين اندازه که یک سایت با موضوع تخصصی و محدود، تلاش و هزینه می کنه، یک سایت با موضوعات بیشتر و متنوع روی یک دامين، هزینه و تلاش کنه، همونقدر و حتی بیشتر، می تونه نتیجه برای تک تک موضوعاتش نتیجه بگیره و چه بسا که این اتفاق هم افتاده. اما از اونجایی که افرادی که سایتی طراحی سايت می کنند و تمرکز و تخصص و هزینه و تلاش کافی روی همه موضوعات وب سایتشون ندارند و تلاش و هزینشون بین همه موضوعاتشون تقسیم میشه ،نتیجه کافی نمی گیرند و به اشتباه اینطور برداشت می کنند، که گوگل و موتور های سرچ، از تخصصی نبودن خوششون نمیاد.

وقتی اين دوستان بعد از شکست خوردن، شروع به کار روی سایتی با موضوع تخصصی می کنند، این بار تلاش مضاعف و هزینه بیشتری می کنند و همه این تلاش هاشون متمرکز بر اون موضوع تخصصی جدیدشون هست.بنابراین این بار خیلی بهتر نتیجه می گیرند و اینجاست که این تجربه غلط شکل می گیره که موضوعات تخصصی باید روی دامين یا ساب دامین جدا باشن و وب مستر، حاصل سالها تلاشش چیزی نخواهد بود جز تجربیات و نتیجه گیری هایی که ربطی به سئو سایت نداشتند ولی به سئو ربط داده شدند! یعنی همون تجربیات غلط شکل گرفته پیرمرد ۷۰ ساله که در مطلب تناقض های سئو سایت بحث شد.

در نتیجه، فاکتور های در سطح دامين که یک موضوع قطعی و ثابت شده هست و روی صفحات زیر مجموعه پوشه تاثیر گذار هست را نباید فراموش کرد و به دلایل واهی و بی اساس دل بست.شاید شما سوال کنید که اگر سایتی صفر باشد و هنوز دامنش اعتباری پیدا نکرده چطور؟ پاسخ باز هم اين هست.به مرور، اعتبار صفحات شماست که به دامين شما قدرت و اعتبار میده.بخش زیادی از فرایند انتقال اعتبار و قدرت، از صفحات دامين به دامين انجام میشه و در نهایت، دامين قدرت به دست اومده را بین صفحات داخلی پخش می کنه و این چرخش تا زمانی که سایت وجود داره، ادامه داره.

[ad_2]

Source link

tag-hurt-seo-duplicate-content.jpg

تاثیر برچسب در سئو

[ad_1]

 

تاثیر برچسب در سئو سالهاست که منسوخ شدست و جز دردسر و حذف ایندکس های شما، هیچ فایده ای نداره.مگر در شرایط و با رعایت اصول خاص!برچسب ها، خونخوار های جايگاه و ایندکس وب سایت شما هستند! به خاطر بحث Duplicate Content (ایجاد شدن محتوای تکراری).

اصلا برچسب چه کاربردی داره و به چه هدفی ساخته شده؟

اصل و اساس ماهیت برچسب و برچسب، به معنی كيوردهای کلیدی مطلب ها و صفحات وب سایت شماست.اما نه کلمه کلیدی برای موتور سرچ! بلکه برای جستجوی داخلی وب سایت شما!

برچسب از نظر فنی دقیقا چطور عمل می کنه؟

برچسب ها، یک صفحه با URL جدید که اون URL ، دقیقا همون عبارت برچسب هست، ایجاد می کنند و باعث میشه وقتی در داخل وب سایت، اون عبارت سرچ میشه، از برچسب ها برای نمایش نتایج جستجوی داخلی وب سایت، استفاده بشه.برای مثال در این مطلب ، درباره برچسب و برچسب و محتوای تکراری صحبت شده و ما میخوایم اگر کاربر در داخل وب سایت طراحی سايت آپادانا، کلمه Duplicate Content را سرچ کرد، لینک این مطلب، در نتایج جستجوی داخلی سایت ما، نشون داده بشه.در این صورت ما از برچسب، استفاده می کنیم.

وقتی از برچسب(برچسب) استفاده می کنید، محتوای یکسانی با محتوای مطلب اصلی به وجود میاد.یعنی یک صفحه با URL متفاوت که عینا همون محتوا را داره.برای مثال، این مطلب، یک صفحه با عنوان “برچسب و محتوای تکراری – ضرر های برچسب در سئو” هست که اگر براش برچسب “Duplicate Content” را وارد کنیم، باعث میشه اين محتوا این بار با URL این برچسب یعنی (duplicate-content) ایجاد بشه.این یعنی Duplicate Content که گوگل یکی از URL ها را حذف می کنه.به طور خلاصه یک صفحه جدید که کلمه کلیدی مد نظر ما عینا در URL اون وجود داره و محتواش هم، همون محتواست ساخته میشه و باعث میشه در جستجوی داخلی وب سایت ما، اون کلمه کلیدی وارد شده در برچسب، تاثیر گذار بشه.

چرا نباید برچسب و برچسب ها را ابزاری برای بالارفتن جايگاه و ورودی گوگل بدونیم؟

سالها قبل که سئو اینقدر پیچیده نشده بود و گوگل به اندازه امروز هوشمند نبود، از اين برچسب ها که برای جستجوی داخلی بودند، به منظور سئو و بالارفتن جايگاه بهره گرفته میشد.و تاثیر برچسب در سئو بالا بود. اون زمان، وجود کلمه کلیدی در URL به شدت حائز اهمیت بود و بحث Duplicate Content (محتوا یا ایندکس های تکراری یک سایت) مطرح نبود و رقابت و هوشمندی و اطلاعات در سطح وب، در کل دنیا، به اندازه امروز نبود.به اين دلیل وقتی از برچسب استفاده می کردید، برای گوگل، اگر خوشایند نبود، بد هم نبود که با صفحاتی که URL اونها حاوی كيوردهای کلیدی بود و به یک محتوا اشاره داشت، مواجه می شد و در بسیاری مواقع منجر به نتیجه می شد.

اما الان دیگه اون زمان گذشته و انقدر فاکتور های سئو، متعدد و گسترده و پیچیده تر شدند که گوگل و یک موتور جستجوی قوی، با دیدن کلمه کلیدی در URL ذوق نمی کنه .چه برسه به اینکه محتوای تکراری (Duplicate Content) هم ایجاد شده باشد! استفاده از برچسب، بدون آگاهی و درج كيوردهای کلیدی هر مطلب در برچسب ها، نوعی از Over Optimization هست.یعنی میاید ابروشو درست کنید، می زنید چشمشم کور می کنید!

از برچسب چطور استفاده کنیم که ضرر نداشته باشد؟

هر جوری که دوست دارید استفاده کنید اما با این خط قرمز که محتوای تکراری ایجاد نشه! اين!

چطور می تونیم از برچسب استفاده کنیم که محتوای تکراری ایجاد نشه؟

اصلا برچسب غیر تکراری یا منحصر به فرد ایجاد نکنید.برای مثال، اگر در سایت آپادانا ، ۸ آموزش مرتبط با گوگل وب مستر تولز (سرچ کنسول) وجود داشته باشد و در عین حال، صفحه ای مرتبط با گوگل وب مستر تولز که همه نوشته ها مرتبط با “آموزش گوگل مستر تولز” را نشون بده، وجود نداشته باشد(مثل دسته آموزش “گوگل وب مستر تولز”)، برای همه این ۸ مطلب، می شه از برچسب “آموزش گوگل وب مستر تولز” استفاده کرد.به بیان بهتر، استفاده از برچسب، برای وصل کردن صفحات به هم دیگه می تونه مفید باشد.اما تگی که کلا یک بار در کل سایت به کار رفته، بدترین و بیهوده ترین و بی معنا ترین برچسب هست و اگر شما اینطور از برچسب ها استفاده می کنید به این معنی هست که ماهیت Tag را به درستی درک نکردید.

اگر شما برای هر مطلب، با كيوردهای کلیدی دلخواهتون که دوست دارید، تو گوگل بالا بیاد، برچسب ایجاد کنید و noindex یا canonical به صفحه اصلی اون مطلب هم نباشن، در حال ایجاد صفحات با محتوای تکراری هستید و حداقل ضررش ، تلف شدن وقت شما و موتور سرچ هست و حداکثر ضررش، آسیب دیدن سایت شما به خاطر وجود صفحات با محتوای تکراری بسیار زیاده که به صورت کلی موجب حذف ایندکس های تکراری و کاهش جايگاه صفحات مشابه میشه.

كيوردهای کلیدی شما در عنوان، Meta Description و محتوای شما وجود دارند.لازم نیست برای تک تک كيوردهای کلیدیتون برچسب ایجاد کنید که منجر به ایجاد صفحات تکراری بشه!

نکته خیلی مهم:

بسته به تنظیمات قالب و فنی و ساختار ظاهری وب سایت ها، برخي سایت ها، بخش زیادی از محتوای برچسب را به صورت لیستی نشون میدن.یعنی بخش زیادی نوشته های خود مطلب در صفحه برچسب وجود داره که با کلید ادامه مطلب، وارد صفحه اصلی اون مطلب میشه. در عین حال، در برخي از سایت ها، فقط بخش کمی از مطلب (مثلا سه خط) از محتوای هر مطلب مرتبط با اون برچسب وجود داره و نوشته ها به شکل خیلی خلاصه و تیتر وار در صفحات برچسب، لیست میشن.در صورت عدم رعایت نکات بالا، در حالت اول، ریسک به وجود اومدن Duplicate Content به خاطر شباهت زیاد محتوای صفحات برچسب با خود مطلب اصلی، خیلی بالا میره.در حالت دوم هم، به دلیل کوتاه و خالی بودن یا بی ربط شدن صفحه برچسب، به کلمه کلیدی، موجب به وجود اومدن صفحات زیاد ضعیف و بی کیفیت از نظر موتور سرچ میشه.

اگر جزو کسانی بودید که مشکل ایندکس نشدن درست صفحاتتون را داشتید و صفحات برچسب به جای مطلب اصلی یا برعکس در نتایج گوگل نمایش داده می شد، حالا دیگه دلیل ایندکس نشدن صفحاتتون و مشکلاتی که خودتون با دست خودتون برای سايتتان ایجاد می کردید را متوجه شدید.امیدوارم دیگه با باور های نا اگاهانه و اشتباه و بی اساس سئو مثل “برای هر مطلب N تعداد برچسب با كيوردهای کلیدی قرار بده”  یا  “برای هر مطلب بیشتر از N تعداد کلمه کلیدی در قسمت برچسب ها قرار نده” خداحافظی کنید. چون اصلا مشکل این نیست که برچسب زیاد بذارید یا کم بذارید!

[ad_2]

Source link

Seo-cms-asp-php-wordpress-joomla-drupal.jpg

باور های غلط درباره سئو سیستم های مدیریت محتوا

[ad_1]

سئو سیستم های مدیریت محتوا و باور های غلط

من بسیار زیاد از زبان مشتریان و حتی گاها طراحان سایتی که فقط و فقط تعصب و گرایش روی یک سیستم مدیریت محتوا  یا فناوری یا زبان برنامه نویسی خاص دارند، شنیده ام که می گویند:

۱- وردپرس سئوی خیلی خوبی داره.

۲- جوملا سئوی خیلی بدی داره.

۳- دروپال از نظر سئو خیلی قوی تره.

۴- سایت هایی که با ASP.NET یا فناوری/زبان/سیستم مدیریت محتوای X طراحی سايت شده اند از نظر سئو خیلی ضعیف هستند.

۵- سیستم های مدیریت محتوای آماده از نظر سئو ضعیف(یا قوی) هستند.

هر ۵ تفکر بالا غلط است!

بیایید کمی منطقی به موضوع نگاه کنیم! یک موتور سرچ، فقط HTML می بیند و بس!خیلی زور بزند بتواند CSS و Javascript صفحات شما را هم به خوبی درک کند.شما هم مانند یک موتور سرچ، نمی توانید از بیرون، سیستم مدیریت محتوا و کد های یک وب سایت را تشخیص دهید.نهایت حدس شما نحوه آدرس دهی و Url های پیشفرض(در صورت عدم تغییر) و چند مورد دیگر است.

اصلا تصور کنید، یک موتور سرچ، به خوبی می تواند زبان برنامه نویسی، لینوکسی یا ویندوزی بودن سرور، نسخه سرویس دهنده وب (IIS , Apache و …) را تشخیص دهد.اگر هم تشخیش دهد، چه سودی برایش دارد؟ به موتور سرچ چه ربطی دارد که سیستم مدیریت محتوای سایت شما چیست و به چه زبانی نوشته شده است و روی چه نوع سروری هست؟

سوال اول: چرا سیستم مدیریت محتوا برای یک موتور سرچ مهم نیست؟

به این دلیل که یک موتور سرچ، فقط به خروجی HTML , CSS , Javascript شما نگاه می کند! حال، دیگر Url های شما، محتوا، HTML و موارد مرتبط به بیرون سایت شما مثل بک لینک ها، شبکه های اجتماعی و سایر موارد باقی می ماند که موتور سرچ با استفاده از این داده ها، به جايگاه بندی وب سایت شما می پردازد.حالا، چه سایت وردپرسی داشته باشید چه جوملا و دروپال و … و چه با سایر سیستم های مدیریت محتوا مثل دات نت نیوک، و چه به صورت اختصاصی با JAVA و JSP  و… (با زبان برنامه نویسی سمت کلاینت جاوااسکریپت اشتباه نگیرید) و چه با PHP و ASP.NET ساخته شده باشد، یک موتور سرچ، به سایتی بها می دهد، که برایش خوشمزه تر باشد و احساس کند آن سایت لیافت بیشتری دارد.

موتور های سرچ، گرایشی به سیستم مدیریت محتوا و زبان خاصی ندارند.همچنین، نوع زبان و سیستم مدیریت محتوای هر سایتی، تنها مربوط به فاکتور های سئو در سطح صفحات است که درباره فاکتور های On Page درباره آنصحبت کردیم و آموزش های پایه زیادی در سئو روز در این باره قرار داده شده است.اگر فاکتور های داخلی صفحات را کنار بگذارید، کلی فاکتور دیگر در سطح دامين و خارج از صفحات داخل سایت وجود دارد که اتفاقا وزن خیلی بیشتری هم دارند!

سوال دوم: چرا می گویند وردپرس خیلی SEO Friendly هست؟

این تفکر درست است! اما صرفا اگر پیش فرض ها و سادگی وردپرس را در نظر بگیرید و به شرط اینکه تصور نکنید، بقیه سیستم های مدیریت محتوا، از وردپرس ضعیف تر هستند.یعنی SEO Friendly بودن وردپرس، دلیلی بر SEO Friendly نبودن سایر سیستم های مدیریت محتوا نیست!

ویژگی وردپرس که باعث شده این تفکر به وجود بیاد، اینه که به طور پیشرفض تنظیمات خوبی برای تغییر عناوین و URL ها داره و با چند پلاگين ساده با چند کلیک، می تونید بهترین امکانات را از نظر پیکر بندی سئوی سایت (صرفا On Page SEO ) بدست بیارید.

سوال سوم: چرا می گویند ASP.NET سئوی خوبی نداره؟

این حرف را فقط کسانی می زنند که هیچ تصور درستی درباره ASP.NET ندارند.دلیل این حرف، اینه که، برخی از طراحان سایت و برنامه نویسانی که با ASP.NET ، اقدام به طراحی سایت می کردند، تنظیمات و گام ها و زیر ساخت های سئو را داخل سیستم مدیریت محتوای اختصاصی خودشون ، لحاظ نکردند و این تفکر از نظر برخی دوستان به وجود اومد که ASP.NET کلا SEO Friendly نیست.

اما حقیقت اینه که، وقتی با ASP.NET و PHP به صورت اختصاصی ، سیستم مدیریت محتوایی ساخته میشه، میزان SEO Friendly بودن اون سایت، کاملا بستگی به برنامه نویسش داره.اگر برنامه نویس و طراح سایت، دید و اطلاعات کاملی درباره سئو داشته باشد، می تونه، بهترین امکانات و ابزار و زیر ساخت ها را در پنل مدیریت سایت طراحی شده تعبیه کنه که یک سایت وردپرسی هم نتونه به گرد پاش برسه.

اینکه حالا، برخی طراحان سایت و برنامه نویسان، در پیاده سازی یک وب سایت، کوتاهی کردند، دلیل نمیشه بگیم کلا ASP.NET یا هر فناوری و زبان دیگه ای SEO Friendly نیست.فراموش نکنید ASP.NET یک تکنولوژی ارائه شده توسط Microsoft هست.زبان و CMS نیست.

سوال چهارم: از کجا بفهمیم، سایت ما، امکانات اولیه را برای سئو داره و قابل سئو شدن هست؟

قبل از هر چیز، لطفا در نظر بگیرید منظور من از عبارت “قابل سئو شدن” سئوی ۱۰۰ درصد نیست که سایت های آنالیز سئو میدن.حتما مقاله سئوی ۱۰۰ درصد را مطالعه کنید.مظور من اینه که آیا سایت، استعداد رشد و صعود به صدر نتایج گوگل را داره یا نه.

اگر امکانات زیر را دارید، پایه های سئو داخل صفحات را به صورت کامل دارا هستید و خیلی خوبه:

۱-  امکان تغییر عنوان صفحات و دسته ها به صورت تک به تک و مجزا از عنوانی که به کاربران نمایش داده میشه

۲- امکان تغییر Meta Description تک تک صفحات و دسته ها

۳-امکان تغییر alt و title تصاویر

۴-امکان تغییر url ها و کلا ساختار آدرس دهی (درباره url ها در مطلب ساختار ایده آل url ها صحبت کردیم)

۵-امکان تغییر چینش و سفارشی سازی جا و نوع لینک های داخلی صفحات.چه در منو، چه در متن و چه در فوتر و نوار های کناری و هدر.

۶-امکان تعریف نقشه سایت XML به صورت اتوماتیک و با قابلیت پیکر بندی کامل.

۷-دارا بودن متن و خالی نبودن صفحات و نداشتن ساختار عکس محور یا سایت Flash.

۸- Ajax Base و Jquery محور نباشه و تک تک صفحات برای خزنده ها قابل درک باشد.

اگر علاوه بر امکانات بالا، امکانات زیر را دارید فوق العاده است و در برخی موارد، بیش از نیاز شما هم هست.ولی از این جا به بعد معجزه ای اتفاق نمی افته و بدون اینها هم در اکثر مواقع کار شما راه میفته:

۱-امکان افزودن متاتگ

۱-امکان تعریف Rich snippets .

۳- دارا بودن فید و خوراک

۴-دارا بودن سیستم برچسب (استفاده غلط از برچسب ها می تونه مضر هم باشد)

۵-امکان تعریف برچسب rel=canonical

۶-امکان ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ صفحات به انتخاب شما

۷-امکان قرار دادن نوشته ها/مطلب ها/محصولات/صفحات مرتبط در هر صفحه

۸- امکان اتصال سایت به صفحات شبکه های اجتماعی شما

۹-امکان تنظیم فایل robots.txt

و …

امیدوارم دنبال متا برچسب منسوخ شده keywords نگشته باشید!

فراموش نکنید، توی این مقاله، قصد من بر شمردن امکانات سئو نیست.صرفا درباره سئوی سیستم های مدیریت محتوا صحبت می کردیم که شاید کمی هم من حاشیه رفتم!

نتیجه گیری:

هیچ برتری و ضعفی بین سیستم های مدیریت محتوا و CMS هایی که به صورت اختصاصی توسط طراحان سایت و برنامه نویسان عزیز و توانمند ایرانی، نوشته میشن وجود نداره.فقط برخي از CMS ها مثل وردپرس، امکانات پیشفرض و اولیه و سهولت بیشتری برای سئوی بهتر دارند.به همون اندازه که یک سایت وردپرس می تونه سئوی خوبی داشته باشد، یک سایت جوملا و دروپال و هر CMS اختصاصی نوشته شده توسط PHP و ASP.NET هم می تونه سئوی خوبی داشته باشد.

تفاوت سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی و غیر معمول که توسط دوستان و شرکت ها، به وجود اومده، اینه که، میزان SEO Friendly بودنشون کاملا بستگی به برنامه نویس و طراحشون داره و به اندازه کوتاهی طراحشون، از SEO Friendly  بودنشون کاسته میشه و به اندازه دقت نظر و آگاهی و تعبیه امکانات و پایه های سئو توسط طراحشون، SEO Friendly تر میشن.

نکته : همه صحبت هایی که در این مطلب درباره SEO Friendly بودن کردم، فقط و فقط مربوط به فاکتور های ON Page بود.همونطور که می دونید، فاکتور های On Page و داخل صفحات، فقط بخشی از فاکتور های سئو و در حقیقت پایه های سئو هستند و همونطور که در مطلب آموزش بهینه سازی داخلی سایت در سئو روز گفتم، فاکتور های On Page ، فقط حکم چرخ اتومبیل را دارند.یک اتومبیل با چرخ خالی حرکت نمی کنه.اما بدون چرخ هم نمی تونه حرکت کنه و در عین حال، اگر حداقل ها را داشته باشد (پنچر نباشه) ، می تونه حرکت کنه.

در نهایت شعار همیشگی من که در بارها در سئو روز تکرار کردم، یکی از نتیجه هاست.اینکه در سئو هیچ چیز مطلق نیست.به هیچ وجه از زاویه دید بسته به سئو نگاه نکنید و هیچ وقت سئو را در داخل چهارچوب خاصی قرار ندید.هیچ وقت نگید این خوبه اون بده این اشتباست و اون درسته.همیشه احتمال داره اونی که فکر می کنید خوبه، در شرایطی بد باشد و اونی که فکر می کنید بد هست، در شرایطی خوب باشد یا با گذشت زمان، تغییر کنه.اگر دوست دارید سئوکار خوبی بشید، باید از زاویه دید باز و انعطاف پذیری به سئو نگاه کنید و سئو را به صورت دیکته ای یاد نگیرید.

 

[ad_2]

Source link

نکات طراحی سایت

نکات طراحی سایت ، آنچه که باید بدانیم

نکات طراحی سایت

  • رنگ بندی مناسب سایت را بشناسید

اولین نکته از نکات طراحی سایت : به طور کلی استفاده از رنگ بندی های زیر برای سایت ها مناسب است، ولی این نکته را در نظر داشته باشید که اگر شرکتی که در حال طراحی وب سایت برای آنها هستید، دارای لوگو است، باید رنک ها را با توجه به رنگ لوگو انتخاب کنید.

– قرمز، زرد و سفید
– آبی و سفید
– قرمز، خاکستری و سفید
– آبی، نارنجی و سفید
– زرد، خاکستری و سفید

دقت داشته باشید که استفاده از رنک سفید می تواند تاثیر گذاری زیادی در طراحی سایت داشته باشد. ترکیب رنگ سفید با بقیه رنگ ها می تواند راحتی کارکرد با سایت را به کاربر هدیه کند.

  • از چینش(قالب سایت) های آماده بهره بگیرید

دومین نکته از نکات طراحی سایت : در صورتی که بین صد ها چینش مختلف گیر کرده اید و شما و کارفرما قادر به انتخاب نیستید و یا چینش ها آنطور که دوست دارید از اب در نمی آید، بهتر است یک قالب نیمه آماده را انتخاب کنید و سپس روی آن اصلاحاتی انجام دهید.

  • از نقشه سایت و جستجوی سایت استفاده کنید

سومین نکته از نکات طراحی سایت : در هنگام طراحی سایت، وقت قابل توجهی بر روی نقشه سایت و جستجوی سایت قرار دهید. برنامه نویسی مناسب برای این قسمت باعث بهینه سازی سایت، افزایش رتبه گوگل و همچنین رضایت بازدید کنندگان می شود. نحوه ی ثبت نقشه سایت در گوگل را می توانید از این آموزش فرابگیرید.

  • لینک گذاری را صحیح انجام دهید

چهارمین نکته از نکات طراحی سایت : زمانی که شما در سایت خود می خواهید یک سایت را لینک کنید، یا در محتوای سایت لینکی قرار دهید بهتر است این لینک خارجی را طوری برنامه ریزی کنید که با کلیک بر آن صفحه سایت به طور جداگانه و در تب جدا باز شود. بدین طریق به راحتی می توان این امکان را فراهم کرد که کاربر بعد از دیدن و مشاهده سایت ثانوی، بدون دغدغه به سایت اصلی برگردد! این کار در جلوگیری از سر درگمی کاربر و دور شدن از هدفش بسیار کمک می کند.

  • انتخاب Background سایت

پنجمین نکته از نکات طراحی سایت : بسیاری از سایت ها از پس زمینه ها یا Background هایی استفاده می کنند که کاربر را در همان لحظه اول فراری می دهد! این سایت ها از پس زمینه هایی استفاده می کنند که کل متن را به صورت ناخوانا در می آورد! به عنوان مثال وقتی از رنگ مشکی برای فونت ها و عنوان ها استفاده می کنید پس زمینه نباید رنگ قهوه ای تیره باشد! پس زمینه هم برای مقالات و هم صفحه اصلی سایت اگر با اصول مشخص انتخاب شود، می تواند به زیبایی و جذابیت بیشتر سایت کمک کند و کاربران را وفادار تر کند!

  • مسیر بازدید کننده را با navigation روشن کنید!

بازدید کننده ها را با خودتان مقایسه نکنید! وقتی شما در سایت خود گشت و گذار می کنید، می دانید که هر صفحه ای کجاست و هر مطلبی را کجا می توانید پیدا کنید. ولی برای بازدید کننده ای که برای اولین بار است که به سایت شما سر زده است این کار به این راحتی ها نیست! در صورتی که بازدید کننده را با Nagigation های مناسب (ترجیها عمودی) به سمت مطلب مورد نظر هدایت نکنید، به راحتی بازدید کننده را از دست خواهید داد. این هم اخرین نکته از سری نکات طراحی سایت آموزش طراحی سایت ما بوده که ملاحضه فرمودید.

پنالتی گوگل

پنالتی گوگل چیست؟

پنالتی گوگل (google penalize) به طور خلاصه یعنی هر دلیلی که باعث شده گوگل در نتایج جستجو، سایت شما را به عقب ببرد. البته این عقب رفتن از صفحه ۵ به بعد مطرح نیست ولی اگر شما صفحه ۱ بودید و بدون دلیل مشخص به صفحه ۲ رفتید پنالتی شدید. پنالتی ها ممکنه در وب مستر تولز به شما اطلاع داده بشود یا نشود که در ادامه توضیح خواهم داد. دقت فرمایید این موارد پس از ثبت سایت در گوگل می باشد.

پنالتی گوگل

مواردی که ذکر می شود در طراحی سایت ، بهینه سازی و سئو سایت باید به شدت مورد توجه قرار بگیرد. به طور کلی افت هر سایت ممکنه به یکی از دلایل زیر رخ می ده:
۱- ابتدا تغییر الگوریتم هوش مصنوعی موتور جستجوی گوگل
۲- رشد طبیعی رقبا

بررسی انواع پنالتی های گوگل

انواع پنالتی از نظر دلیل افت :
۱- کاهش رتبه سایت در نتایج گوگل به دلیل پیروی نکردن از الگوریتم های اعلامی گوگل(الگوریتم پنگوئن)
۲- کاهش رتبه سایت به دلیل پیروی نکردن از الگوریتم گوگل درباره محتوا(الگوریتم پاندا)
۳- کاهش رتبه به دلیل تغییر الگوریتم (این مور جزء پنالتی ها حساب نمیشه)
۴- کاهش رتبه سایت به دلیل کپی برداری از رقبا
۵- کاهش رتبه سایت به دلیل Bug های گوگل(این مساله مربوط به ایرادات الگوریتم های گوگل است که خیلی سریع برطرف می شود)
۶- کاهش رتبه سایت به علت اشتباه وب مستر(مثل کد نویسی های اشتباه)

میزان پنالتی گوگل :
۱- در حال اول کاهش رتبه در جستجوی موضوعات رقابتی از صفحه ۱ به صفحه ۲٫
۲- کاهش رتبه در جستجو از صفحه ۱ به صفحه ۵ به بعد
۳- کاهش رتبه به دلیل “رقص گوگل” یا همون Freshness

انواع پنالتی از نظر اعلام هشدار

۱- پنالتی گوگل بدون هشدار
در این حالت گوگل هیچ هشداری به شما نمی دهد و البته این سیاست همیشگی گوگل هست که بدون سر و صدا تخلفات را شناسایی می کند.
مطمئنا اگه گوگل همه دلایلی که باعث افت سایت شده رو بگوید، خیلی ها هستند که می توانند راه های فرار را پیدا کنند و گوگل را دور می زنند(همین الان هم خیلی ها این کار هارو می کنند)

۲-پنالتی گوگل با هشدار در وب مستر تولز
در این حالت در وب مستر تولز هشدار دریافت می کنید و راه حل برطرف شدن اشکال وارد شده را هم به شما اطلاع می دهند.

چطور پنالتی گوگل را برطرف کنیم؟

اول باید با توجه به مطالب بالا نوع پنالتی را پیدا کنید و بعد اقدامات زیر را انجام بدید:
۱- کاهش رتبه کل صفحات سایت
در این مورد موارد زیر رابررسی کنید.

۱- چه مقدار کپی کردید

۲-روش لینک بیلدینگ شما چطور بوده

۳-تغییر محتوای سایت(خودکار یا دستی و …)

۴-تغییر کد های سایت

۵- ربات ها برای دسترسی به سایتتون مشکلی ندارند؟

۶-از چه دستگاهی کاهش رتبه پیدا کردید(موبایل-pc و …)

۷- هک سایت

۸- خرید بک لینک

ب – افت یک صفحه خاص یا صفحات محدود از سایت
در این موارد باید به تگ ها، title و کلمات کلیدی نگاه کنید و ببینید جایی اشتباهی کردید یا نه. این موارد معمولا به خاطر آپدیت های گوگل هست.
در مقاله بعدی نحوه خروج از پنالتی گوگل را آموزش خواهم داد.

ثبت نقشه سایت در گوگل

ثبت نقشه سایت در گوگل

ثبت نقشه سایت در گوگل به منظور ارتقای رتبه شما در جستجوی های گوگل صورت می گیرد. برای ثبت نقشه سایت در گوگل باید مراحل زیر را طی کنید. همانطور که گفته شد برای سئو سایت باید بعد از طراحی سایت ابتدا سایت خود در گوگل ثبت کنید ( مقاله ثبت سایت در گوگل را مطالعه کنید ) سپس عمل ثبت نقشه سایت در گوگل را انجام دهید.

ابتدا به لینک Google WebMaster Tools بروید و با اکانت خود وارد شوید(در صورتی که هنوز اکانت گوگل ندارید ثبت نام کنید). پس از ورود صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد:

ثبت نقشه سایت در گوگل

ثبت نقشه سایت در گوگل

 

در مستطیل وسط صفحه آدرس سایت خود را(به عنوان مثال http://apaweb.ir) را وارد کنید و گزینه Add Property را کلیک کنید تا وارد صفحه ای بعدی (عکس زیر) شوید:

ثبت نقشه سایت در گوگل

 

در این بخش گوگل یک فایل را به شما می دهد تا آن را در سایت خود آپلود کنید و پس از آپولد برای تایید بر روی لینک خط سوم کلیک کنید تا آن فایل که آپلود کردید باز شود. (حتما فایل را در روت سایت آپلود کنید، در صورتی که آپلود را درست انجام ندهید پس از کلیک روی لینک خط سوم با خطا روبرو خواهید شد).
پس از اطمینان از آپلود، دکمه Verify را کلیک کنید.
سپس باید نقشه را نیز به گوگل معرفی نمائید برای اینکار باید وارد پیشخوان سایت در قسمت Google Webmaster Tools بشوید و سپس از بخش Sitemaps بر روی گزینه add کلیک کرده و آدرس نقشه سایت را وارد کرده و تائید را بزنید تا عملیات انجام گیرد

 

ویدیو مارکتینگ

بهترین روش سئو سایت

ویدیو مارکتینگ

راز بهینه سازی سایت

بهترین روش سئو سایت: یک راز سئو سایت این است که استفاده از فیلم ها می تواند تاثیر مهمی در افزایش بازدید سایت شما داشته باشد.

چگونه از فیلم بهترین استفاده را در سئو سایت ببریم؟

اولین قدم این است که فیلمی کوتاه در مورد کسب و کار خودتان بسازید. اینکه این فیلم را چگونه بسازید تا مخاطب بیشتری جذب کند نیازمند مقاله دیگری است ولی می توانید با جستجو در اینترنت با اصول این کار آشنا شوید. باید تصمیم بگیرید که ویدئو خودتان را در کجا می خواهید قرار بدهید، در آپارات؟ یوتیوب و یا دیگر سایت های اشتراک ویدئو؟ هر کدام از این سایت ها قوانین خودشان را دارند و برای اینکه مخاطب بیشتری جذب کنید باید با ساختار آنها آشنا باشید.

به طور کلی موارد زیر را بهترین روش سئو سایت بررسی کنید:

  • چگونه اغلب این ویدیو مشاهده شده است.
  • چه مدت زمان نیاز است برای مشاهده این ویدئو.
  • تعداد نظر و رتبه بندی مثبت.
  • تعداد مشترکان.
  • چگونه اغلب این ویدئو به لیست پخش اضافه شده است.
  • چگونه اغلب این ویدئو بر روی وب جاسازی شده بود.

 

برای اینکه موتورهای جستجو ویدئوی شما را سریع تر پیدا کنند موارد زیر را رعایت کنید:

استفاده از کلمات کلیدی:

همانطور که استفاده از کلمات کلیدی در طراحی سایت اهمیت بالایی دارد، در معرفی ویدئو ها هم تاثیر بسزایی دارد. بنابراین ابتدا سعی کنید در سایت خودتان و در مقاله ای که ویدئو را معرفی کرده اید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید و سپس در سایت یوتیوب و آپارات نیز کلمات کلیدی را به شکل مناسب به کار ببرید. وقتی از کلمات کلیدی در طراحی سایت و یا اشتراک گذاری ویدئو استفاده می کنید، ربات های موتو جستجو راحت تر آنها را پیدا می کنند و در نتایج جستجو قرار می دهند. همچنین سعی کنید عنوانی که برای ویدئو خود انتخاب می کنید با کلمات کلیدی همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال اگر در مورد سئو سایت می خواهید یک ویدئو آموزشی بگذارید، بهتر است عنوان ویدئو “آموزش سئو سایت” باشد.

شرح کامل در مورد ویدئو در سایت اشتراک گذاری:

بدیهی است که ربات موتور جستجو نمی تواند فیلم را تماشا کند، بنابراین کلمات کلیدی در طراحی سایت، در معرفی ویدئو در یوتیوب و آپارات و همچنین نوشتن شرح مناسب در سایت اشتراک گذاری ویدئو می تواند به ربات کم شایانی بکند. مثلا همین عنوان ”  بهترین روش سئو سایت “

برچسب ها:

هنگامی که یک ویدئو را آپلود میکنید، برچسب ها خیلی مهم خواهد بود. همچنین باید توجه کنید  که چگونه ویدئو های خود را باید دسته بندی کنید.

 

نقشه سایت sitemap:

ایجاد نقشه در سایت به ربات ها نشان می دهد که یک ویدئو در سایت شما است و آن را سریعتر پیدا می کند. در نهایت، schema.org نیز یک راه عالی برای اطمینان پیدا کردن از یک ویدیو بهینه شده است. این نشانه گذاری HTML  اطلاعات اضافی را در اختیار رباتها (به خصوص توصیف های ویدئویی خود را) قرار می دهد در پایان باید گفت ویدیو مارکتینگ یکی از بهترین روش های بهینه سازی سایت می باشد که هرگز آن را فراموش نباید بکنید.