۵ نکته مهم در بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی است. رعایت اصول بازاریابی ایمیلی می تواند در رضایت کاربران نقش بسزایی داشته باشد، به همین دلیل ۵ نکته مهم و اصولی در بازاریابی اینترنتی را برای شما تهیه کرده ام که امیدوارم با رعایت این موارد، اثر بخشی بازاریابی ایمیلی را بیشتر کنید.

email-marketing.jpg
۱- اجازه انتخاب به کاربر بدهید
کاربری که ثبت نام کرده و ایمیل های شما را ردیافت می کند باید این اطمینان را داشته باشد که هر زمان بخواهد ایمیل فرستادن های شما متوقف خواهد شد. پیشنهاد من این است که گزینه لغو ارسال ایمیل ها یا لغو ثبت نام را در انتهای تمام ایمیل هایتان ارسال کنید، ممکن است فکر کنید این کار باعث کاهش کاربرانتان خواهد شد ولی اینطور نیست. اگر کاربری به دلیل مطالب مفید شما، در سایت ثبت نام کرده است و ایمیل ها را دریافت می کند، احتمالا همچنان ایمیل های شما برایش جذاب است و قرار دادن گزینه لغو در انتهای ایمیل فقط باعث القای احساس خوب و حق انتخاب به کاربر خواهد شد.
 ۲- در انتخاب عنوان ایمیل فریبکاری نکنید
در هنگام انتخاب عنوان از تمام روش های جذابیت استفاده کنید ولی به خاطر داشته باشید که به هیچ وجه، عنوان ایمیل را فریبکارانه انتخاب نکنید و حتما عنوان ایمیل با محتوای آن همخوانی داشته باشد.
هنگامی که کاربر ایمیلی را به خاطر عنوان جذابش باز می کند و متوجه می شود که آنچه در ایمیل هست دبا عنوان آن همخوانی ندارد حس فریب خوردن به او دست می دهد و احتمالا ایمیل های شما به عنوان اسپم گزارش خواهد شد.

۳- برای ارسال ایمیل ها پلن داشته باشید
ارسال زیاد ایمیل ها و یا ارسال ایمیل با فواصل زمانی بسیار بلند کاربران را ناراضی خواهد کرد. بهتر است در هنگام ثبت نام، طرح و برنامه خود برای ارسال ایمیل را به کاربران بیان کنید تا مطمئن باشند که شما اینباکس آنها را پر نخواهید کرد و همچنین ایمیل های شما در فواصل زمانی طولانی به آنها نخواهد رسید.
۴- فقط فروشنده نباشید
فقط در حال ارسال ایمیل های فروش نباشید،هدف بازاریابی ایمیلی بر فروش است ولی باید در نظر داشته باشید که اصول بازاریابی ایمیلی ارائه هدایا همراه با تبلیغات است.
در صورتی که کاربر فقط از شما ایمیل های فروش ببیند، شما را به عنوانی ک فروشنده که فقط به فکر ارائه محصولش است خواهد شناخت و به زودی از دریافت ایمیل های شما انصراف خواهد داد.
به عنوان مثال شما در حالی که یک فایل آموزشی رایگان برای کاربر ارسال می کنید، او را تشویق می کنید که از بسته کامل آموزش دیدن کنید و اطلاعات بیشتری در مورد ان بدانید.
۵- ایمیل های مرتبط با حوزه فعالیتتان بفرستید
در صورتی که بانک ایمیل قوی داشته باشید، احتمالا مشاغل دیگر تمایل خواهند داشت که برای آنها هم ایمیل تبلیغاتی بفرستید. درست است که این کار سود بالایی می تواند داشته باشد ولی در عین حال رفتار صحیحی نیست. در صورتی که می خواهید از این راه درآمدی داشته باشید فقط تبلیغات همکاران خود را بفرستید که ایمیل ها با حوزه فعالیت خودتان هماهنگ باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *