طراحی سايت آموزش مجازی

طراحی سایت آموزش مجازی

واژه آموزش مجازی از سال ۲۰۰۰ وارد لغتنامه آموزشی دنیا شد. سیستم مدیریت آموزشی یا (Learnin Management System) امروزه در همه جای دنیا به مساله ای عادی تبدیل شده است و تقاضای بالایی برای طراحی سایت آموزش مجازی ایجاد شده است. پس از گسترش اینترنت در جهان، به منظور یادگیری مباحث آموزشی نیازی به حضور فیزیکی استاد و شاگرد نمی باشد بلکه این آموزش ها در بستر اینترنت و در فضای مجازی صورت میگیرد.

طراحی سايت آموزش مجازی

طراحی سایت آموزش مجازی

گروه طراحی سایت آپادانا با مطالعه و بررسی دقیق سیستم های مدیریت آموزشی(LMS)، آمادگی دارد اقدام به طراحی سایت آموزش مجازی با امکانات و ویژگی های مورد نیاز موسسات آموزشی، مدارس و آموزشگاه های آزاد را طراحی کند و در اختیار مشتریان قرار دهد.

سايت آموزش مجازی چيست؟

سيستم مديريت آموزش (LMS= Learning Management System) سامانه ای است که فعاليت آموزش گيرنده را ثبت و پيگيري مي کند. به عبارت ديگر اين سيستم روند يادگيري و آموزش را به طور خودکار مديريت مي کند. يک سيستم مديريت آموزش قدرتمند مديريت اجرايي برنامه هاي آموزشي را در درون يک سازمان تسهيل مي کند و همچنين اين سيستم فراگيران را قادر مي سازد که به همکاري و مشارکت با فراگيران هم تراز خود بپردازند.
اين سيستم مدرسه آموزش الکترونيکي و فضايي است که برنامه هاي آموزشي در آن ارائه مي شوند. استفاده آموزش گيرندگان از اين نرم افزار براي تحصيل و يادگيري در آن زمان که بر روي شبکه حضور مي يابند بيشتر شبيه عمل وارد شدن دانش آموزان از در کلاس است. دانش آموزان با استفاده از LMS واحد درسي خود را انتخاب و مطالب درسي را دريافت مي کنند؛ به تکميل تمرينهاي درسي و شرکت در امتحان مي پردازند و با استاد و ديگر دانش آموزان ارتباط برقرار مي کنند.

ویژگی های طراحی سايت آموزش مجازی :

  • طراحی سايت آموزش مجازی کاملاً بومی بر اساس ساختار آموزشی کشور
  • طراحی سايت آموزش مجازی توجه به بستر اینترنت کشور و افزایش کارایی سامانه
  • تکنولوژی تولید بومی با قابلیت توسعه و ارتقاء.
  • امکان استفاده از سایر امکانات پرتال های سازمانی در کنار سامانه آموزش مجازی آپادانا که کمتر در سامانه های مشابه وجود دارد.
  • هزینه های قابل قبول میزبانی، نگهداری و توسعه.
  • امکان بهره گیری از سایر سامانه ای سازمانی در کنار سامانه آموزش مجازی آپادانا به صورت یکپارچه

امكانات سايت آموزش مجازی آپادانا:

  • قابلیت تعریف گروه های آموزشی سلسه مراتبی به صورت نامحدود.

  •    تعریف دوره های آموزشی در هر گروه آموزشی با ویژگی های زیر:

    o       انتساب مدیر آموزش به منظور افزودن استاد، فراگیر و محتوای آموزشی.

    o       اعمال محدودیت در تعداد فراگیران توسط مدیر سیستم آموزش مجازی

    o       امکان تعریف دوره عمومی با قابلیت ثبت نام مهمان.

    o       افزودن دوره های رایگان و غیر رایگان با قابلیت پرداخت توسط سامانه شاپرک.

    o       امکان اختصاص انواع روش های امتیازدهی به دوره ها.

    o       اختصاص انجمن به هر دوره آموزشی به صورت اتوماتیک.

    o       تعریف دوره به صورت موضوعی و جلسه ای به منظور اختصاص سرفصل های آموزشی.

    o       ایجاد جلسات و سرفصل های آموزشی اتوماتیک بر اساس انواع روزانه، هفتگی و ماهانه.

    o       امکان اختصاص محتوا، آزمون و تکلیف آموزشی به ازای هر جلسه و فصل آموزشی.

    o       پشتیبانی از انواع محتوای آموزشی شامل لینک، فایل، فایل اسکورم، متن Html،  فیلم و تصویر.

    o       افزودن محتوا به دوره های تکراری از بانک محتوا.

    o       امکان افزودن گروهی فراگیران توسط فایل اکسل.

    o       امکان مشاهده عمکرد فراگیران بر اساس سرفصل های آموزشی (شامل تکالیف و آزمون ها فراگیران).

    o       پشتیبانی از برگزاری کلاس مجازی توسط نرم افزار Adobe Connect

    ·        تکالیف آموزشی در طراحی سایت آموزش مجازی

    o       امکان تعریف تکالیف آموزشی توسط استاد با امکان الصاق فایل و تعیین تاثیرات در نمره نهایی دوره.

    o       امکان تعیین محدودیت جهت ارسال تکالیف توسط فراگیران.

    o       امکان مشاهده تکالیف آموزشی هر فراگیر فارغ از دوره های آموزشی.

    ·        برگزاری آزمون در طراحی سایت آموزش مجازی

    o       امکان تعریف آزمون پایان دوره و میان دوره توسط استاد و کمک استاد.

    o       امکان ایجاد آزمون به صورت سئوالات انتخابی یا اتفاقی از بانک سئوالات بر اساس سطح دشواری سئوالات.

    o       امکان اختصاص آزمون به تعداد خاصی از کاربران.

    o       ایجاد بانک سئوالات به صورت چند گزینه ای، تشریحی و جای خالی توسط استاد و انتخاب سطح دشواری.

    o       امکان تعریف سئوالات عمومی و خصوصی به منظور استفاده توسط یک استاد.

    o       امکان بارگذاری فایل ویژه متن سئوال و پاسخ اها در بانک سئوالات.

    o       امکان ورود گروهی سئوالات توسط فایل اکسل.

    ·        سایر ویژگی ها

    o       اعمال دسترسی به منوهای نرم افزار به صورت پیشرفته با امکان مشاهده، افزودن، ویرایش و حذف

    o       پشتیبانی سطوح دسترسی از سرویس اکتیو دایرکتوری و سایر سامانه های احراز هویت.

    o       امکان تعریف انواع مقیاس ها نمره دهی به صورت کمی و کیفی.

    o       امکان تعریف انجمن های اختصاصی خارج از دوره های آموزشی به همراه اعمال دسترسی به انجمن ها.

    o       امکان مشاهده پنل اختصاصی توسط استاد شامل ارزشیابی آزمون، تکالیف و دوره های مجازی.

    o       ایجاد تقویم آموزشی اختصاصی به فراگیران دوره.

    o       پروفایل کاربری خاص با امکان ویرایش پروفایل توسط کاربر.

    o       ایجاد کارنامه هر دوره ویژه کاربر.

    o       ایجاد پنل شهروندی ویژه عموم کاربران به منظور مشاهده و ثبت نام در دوره های عمومی رایگان و تجاری.

    o       قابلیت تایید اتوماتیک و غیر اتوماتیک کاربران عمومی پس از ثبت نام به منظور استفاده از محتوای دوره.

ساير ويژگي های​ سامانه آموزش مجازی آپادانا:

  • مدیریت دانشجویان سایت آموزش مجازی

  • مدیریت اخبار دوره آموزش مجازی

  • مدیریت پایه ها، مقاطع، سال های تحصیلی، کلاس ها و دوره های سایت آموزش مجازی

  • ثبت نام آنلاین دوره ها و پرداخت اینترنتی هزینه دوره های مجازی

  • مدیریت بانک سوالات lms

  • مدیریت آزمون های کتبی و کارنامه ای

  • مدیریت آزمون های مجازی آنلاین

  • قیمت رقابتی سامانه آموزش مجازی

برای مشاهده دمو سامانه آموزش مجازی کیک کنید

lms-capture

همچنین با توجه به نیاز سایت های LMS به پشتیبانی سایت آموزش مجازی، این گروه تمامی پشتیبانی های مورد نیاز پس از طراحی سایت را بر عهده میگیرد.

قالب طراحی سایت

طراحی سایت با بی نهایت قالب

طراحی سایت با بی نهایت قالب: قالب به نحوه چیدمان صفحات سایت گفته می شود که در طراحی سایت مورد توجه قرار می گیرد. داشتن قدرت انتخاب برای طراحی وب سایت اولین خواسته ی مشتری است. مشتری ها معمولا از ما می خواهند که سایتشان یا معمولا شبیه فلان سایت باشد و یا کلا از بیقه سایت های دیگر متفاوت باشد که این در صورتی است که گروهی که سفارش طراحی سایت را می گیرند تعداد بیشماری طرح و قالب داشته باشند که استفاده نمایند. گروه طراحی سایت آتنا با داشتن آرشیو ۱۲ ترا بایتی طراحی سایت با وردپرس , طراحی سایت با جوملا , طراحی سایت فروشگاهی و ۲۰ ترابایت طرح های گرافیکی آرشیو شاتراستاک طراحی سایت با بی نهایت قالب را می تواند مدعی شود

قالب طراحی سایت

طراحی سایت با بی نهایت قالب

مثال: طراحی سایت وردپرس

در بخش نمایش در قسمت مدیریت وردپرس می توان قالب ها را مدیریت کرد، تغییر، حذف یا اضافه کرد. در همین بخش قالب های رایگان و غیر رایگان مختلفی وجود دارد که مشتری می تواند با توجه به موضوع سایت خود یکی از آنها را مورد استفاده قرار دهد.
هر کدام از قالب سایت ها دارای طراحی, لایه بندی و ویژگی های متفاوتی هستند. یک کاربر وردپرسی می تواند با توجه به سلایق و نیاز هایش یکی از این پوسته ها را انتخاب نماید. تعدادی زیادی از پوسته های وردپرس نیز برای هدفی خاص طراحی و ساخته می شوند. برای مثال قالب های فروشگاهی، شرکتی و …

مثال طراحی سایت جوملا

گروه طراحی سایت آتنا تنها شرکتی می باشد که با بیش از ده طرح مختلف و دلخواه نیز به مشتریان خود با ویژگی های منحصر به فرد اراپه می دهد. این قالب ها می تواند به صورت اختصاصی طراحی و در اختیار مشتریان قرار گیرد.

صفحه فرود

صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود چیست؟ اگر فعالیتی در زمینه بازاریابی اینترنتی و یا طراحی سایت دارید، حتما بارها اصطلاح صفحه فرود را شنیده اید. صفحه فرود یا Landing page به اولین صفحه ای گفته می شود که کاربران پس از انتقال به سایت آن را مشاهده می کنند. این کاربران می توانند به شکل های مختلف به صفحه فرود وارد شوند از جمله:
۱-انتقال کاربران از طریق تبلیغات کلیکی (در بازاریابی اینترنتی)
۲- انتقال کاربران از طریق مشاهده بنر تبلیغات سایت
۳-انتقال کاربران از طریق محتوای وبلاگ جانبی( چگونه محتوای پر بازدید تولید محتوا کنیم )
برای نحوه طراحی صفحه ورود مطالعات زیادی در سطح جهان انجام شده است تا بتواند بیشترین تاثیر را روی بیننده بگذارد. در صفحه فرود باید با ارائه یک پیشنهاد خوب، یک متن و یا عکس جذب کننده، بازدید کننده را به سمت فعالیتی که مد نظرمان است هدایت کنیم (مثلا عضویت در خبرنامه با پیشنهاد دریافت فایل های رایگان). صفحه فرود یکی از حلقه های اصلی در برقراری زنجیره تبدیل بازدید کننده به مشتری بالقوه و بالفعل است و به همین دلیل به طور ویژه ای در طراحی سایت مد نظر قرار می گیرد.

صفحه فرود

انواع صفحه فرود (landing page)
۱- صفحه فرود ارجاع دهنده
این صفحات بیشتر برای بازدید کنندگانی مناسب است که آنها را با هدف خاص به سایت منتقل کرده ایم. مثلا به منظور خرید یک محصول ارزان و یا دیدن لینک های مطالبی که قصد ارائه آنها را دارید.
۲- صفحه ورود رفتار متقابل
این صفحات برای کاربرانی است که برای اولین بار وارد سایت شده اند و جنبه عمومیت بیشتری دارد. در این نوع صفحات معمولا از کاربر می خواهیم برای دریافت فایل های رایگان و یا مشاوره، ایمیل یا شماره تماس خود را وارد کند.
این صفحات بهترین منبع جمع آوری ایمیل به منظور تبلیغات ایمیلی  هستند.

نکاتی که باید در طراحی صفحه فرود رعایت کنید:

  1. درخواست خود را به طور شفاف و دقیق بخواهید.
  2. مطمئن شوید که سرعت بارگذاری صفحه فرود مناسب است.
  3. از بنر های متحرک استفاده نکنید.
  4. با تصاویر مختلف حواس بازدید کننده را پرت نکنید.
  5. در صورتی که تصویر قرار میدهید، تصویر نهایت ارتباط به موضوع را داشته باشد.
  6. از جملات انگیزشی بهره بگیرید.
  7. از حداقل متن استفاده کنید و زیاده گویی نداشته باشید.
  8. صفحه فرود نباید دارای اسکرول باشد.
  9. روانشناسی رنگ را مد نظر قرار دهید.
روانشناسی رنگ

روانشاسی رنگ در طراحی سایت

روانشاسی رنگ در طراحی سایت : رنگ ها تاثیرات مختلفی روی انسان ها می گذارند، از ایجاد آرامش تا هیجان! از نا امیدی تا سرزندگی. یک طراح سایت باید مطالعه کافی در مورد اثرات رنگ ها، ترکیب آنها و همچنین رنگ های پر کاربرد در کشور و جهان در حوزه ی طراحی سایت داشته باشد. همین ابتدا بگویم که ما هیچ ترکیب رنگ ثابتی به عنوان رنگ بهتر نداریم، بلکه ترکیبی از رنگ ها، فرم ها و چینش آنهاست که یک طراحی سایت با گرافیک حرفه ای را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

روانشناسی رنگ
نکات زیر را در زمان طراحی گرافیکی سایت باید مدنظر داشته باشیم:
۱) اثر روانشناسی رنگ در طراحی سایت
۲) قابلیت خواندن متون صفحات سایت
۳) رنگ متمم رنگ های انتخابی برای بک گراند، گرافیک ها، منوی سایت ,  فوتر سایت و لینک ها و متون
۴) وجود تطبیق رنگی بین طراحی لوگو و آرم های صفحات با رنگ بندی متون و مطالب به کار گرفته شده در بدنه ی سایت
۵) توجه به نوع مخاطب و بازدیدکننده بخش های مختلف سایت. سایتی مانند یاهو، که روزانه میلیون ها مخاطب دارد و از صدها بخش متنوع تشکیل شده است، برای هر بخش خود از یک چیدمان و رنگ بندی خاصی در طراحی صفحات اکتیو، استفاده کرده است. به طور کل، رنگ ها دارای خصیصه های خاصی هستند که در زیر به بخشی از این مولفه های موجود روانشاسی رنگ در طراحی سایت اشاره شده است.

پنج اصل مهم در رنگ طراحی وب سایت:

• سفید در طراحی سایت :

اشاره دارد به صداقت، پاکیزگی، صمیمیت، ملایمت و معاصر بودن چیزی. سفید بهترین رنگ برای بک گراند های وب است. در تجارت سفید رنگ خستگی گیر و انرژی بخش است.

• سیاه در طراحی سایت :

اشاره دارد به ظرافت، قدرت، دلیری، شهامت، فریبندگی، شیطان، مهارت و باستان. مشکی برای رنگ متن روی یک پس زمینه روشن ایده آل است. این رنگ به عنوان رنگ پس زمینه چشم را خسته می کند.

• قرمز در طراحی سایت :

توانایی، هیجان، احساسات شدید، سرعت، خطر و تهاجم. این رنگ از بیننده توجه به خود را طلب می کند. در تجارت به معنی وام و بدهی است. این رنگ شدید ترین رنگ احساس است و ضربان قلب و تنفس را تسریع می کند

• آبی  در طراحی سایت :

امنیت، اعتماد، مسئولیت پذیری، سرما، ایمان، وفاداری، وابستگی وجاه و جلال. آبی دومین رنگ عوام پسند است. در تجارت به معنای ضمانت مالی است.

• سبز در طراحی سایت :

تندرستی، فراوانی، حاصلخیزی، آزادی، شفا و بهبودی، طبیعت، پیشرفت، حسادت وخونسردی. در تجارت بیان گر مقام و ثروت است. این رنگ در چشم ها راحت تر از همه دیده می شود .

• قهوه ای در طراحی سایت :

تاثیر گذاری، متانت، توانگری مالی و کمک کننده بودن . قهوه ای رنگ کره خاکی ماست و در طبیعت بسیار فراوان است .

• خاکستری در طراحی سایت :

صمیمیت زیاد، اعتبار و نفوذ و عملی بودن. در تجارت به معنای سنت گرایی است.

• صورتی در طراحی سایت :

ملایمت، شیرینی، ظرافت و زنانگی، خوب بودن، بی گناهی و پرورش کودک.

• بنفش در طراحی سایت :

وقار، معنویت، شاهانه بودن، عیش و نعمت، دارایی، اعتبار و نفوذ، سوگواری و مهارت. در تجارت بزرگ نشان دادن است. بنفش طرفداری از سبک های هنرمندانه است.

• نارنجی در طراحی سایت :

سرزندگی و شوخی، لذت و خوشگذرانی، تعادل گرمایی، تشویق کردن، چالاکی و نیرو ، تحمل و بلند همتی.

• زرد در طراحی سایت :

نور خورشید، گرمی، خوشی، نامردی، ترسویی و حسادت. در تجارت درخواست از نوع روشنفکرانه است و برای تاکید نیز خوب است. زرد باعث افزایش تمرکز شده، سوخت و ساز را زیاد می کند و سخت ترین رنگ برای چشم هاست

• طلایی در طراحی سایت :

نشانگر گران بودن و پرستیژ است.

• نقره ای در طراحی سایت :

سرما، علمی بودن و اعتبار و پرستیژ است.

از آنجا که بررسی این موضوع بسیار پیچیده است سعی شده در این مطلب اهمیت روانشناسی رنگ در طراحی سایت توضیح داده شده و بقیه بررسی ها به خواندگان طراحی سایت آپادانا  واگذار گردد.

مراحل طراحی سایت

مراحل طراحی سایت

در این مقاله ۷ نکته مهم برای از مراحل طراحی سایت به منظور ایجاد یک سایت قدرتمند را آموزش می دهم.

۱- برنامه‌ریزی ساخت سایت: باید کلیت کاری که می خواهید روی سایت بدهید را روی کاغذ بیاورید، اینکه مخاطب سایت شما کیست؟ استراتژی بازاریابی شما چیست؟آیا از بازاریابی اینترنتی استفاده می کند؟ سئو سایت را به چه صورت انجام می دهید؟ چه میزان بودجه طراحی سایت دارید؟ تولید محتوا به چه صورت خواهد بود و همچنین نحوه هدایت بازدید کنندکان به صفحه ورود و دیگر بخش های سایت.
۲- طراحی سایت: پس از اینکه برنامه ریزی دقیقی برای سایت خود کردید و درک درستی از آنچه می خواهید انجام دهید به دست آوردید، باید طراحی سایت را شروع کنید. برای اینکار ابتدا طرح و نقشه سایت را روی کاغذ پیاده کنید و سپس به مسائلی چون رنگ بندی و قالب ها بپردازید.

مراحل طراحی سایت

۳- سئو: همانطور که بارها گفتیم، بیشترین بازدید کنندگان سایت شما از طریق موتورهای جستجو به سایت شما وارد خواهند شد و به همین دلیل، تمرکز روی سئو و تلاش برای به دست آوردن جایگاه مناسب در جستجوها یا همان ‌‌بهینه سازی سایت اهمیت بالایی دارد.
برای سئو سایت طرح و برنامه دقیقی داشته باشید،تولید محتوای ارزشمند، استفاده از کلمات کلیدی، استفاده از لینک های معتبر داخلی و خارجی در مطالب می تواند به سئو سایت کمک فراوانی کند.
۴- افزایش سرعت بارگذاری سایت : برای ۲ شخصیت سرعت بارگذاری اهمیت بالایی دارد، اول بازدید کننده شما و دوم موتور جستجو! سرعت بارگذاری سایت برای موتورهای جستجو فاکتور مهمی در رتبه بندی سایت شما است. به طور میانگین اگر یک سایت در کمتر از ۷ ثانیه بارگزاری نشود، بازدید کنندگان آن سایت را ترک خواهد کرد، برای رسیدن به این زمان باید موارد زیادی از جمله استفاده بهینه و اصولی از فشرده سازی، CSS و برنامه نویسی را رعایت کرد.
۳- کاربری آسان سایت (UX): تجربه کاربری به طور خلاصه یعنی وقتی کاربر وارد سایت شما می شود چه چقدر با سایت شما راحت است! برای پیدا کردن مطلب مورد نظر گیج می شود؟ می تواند با چند کلیک به اطلاعات درخواستی برسد؟
باید مطالعه زیادی روی این مساله داشته باشید و در طراحی سایت رعایت کنید. تجربه کاربری به فاکتورهای زیادی بستگی دارد، از سئو سایت تا گرافیک سایت.

۴- تولید محتوا: یکی از مهمترین مراحل طراحی سایت تولید محتوای ارزشمند است. هیچ کس وقت اضافی برای اینکه در سایتی با محتوای معمولی و بی فایده گشت و گذار کند ندارد. تولید محتوای ارزشمند یکی از مهمترین فاکتور ها در طراحی سایت است. در برنامه ریزی اولیه خود حتما برای قراردادن روزی حداقل ۳ مطلب بر روی سایت راهکار پیدا کنید.

۵- تبدیل بازدید کننده به مشتری: تمام اقدامات بالا برای جذب بازدید کننده بود، خب حالا که بازدید کننده وارد سایت شد چه باید کرد؟ بازدید کننده را به حال خود رها کنیم تا در سایت گشت و گذار کند و برود؟ یا برای او برنامه ای دارید؟ شما باید با استفاده از Call Too Action یا درخواست برای انجام فعالیت، بازدید کننده را به مشتری بالقوه و سپس مشتری بالفعل تبدیل کنید. مثلا می توانید از بازدید کننده بخواهید در خبرنامه عضو شود و یا فایلی را برای دانلود انتخاب کند و پس از وارد کردن ایمیل، فایل را برایش بفرستید.
تمامی مراحل ذکر شده باید بطور حتم در طراحی وب سایت رعایت شوند در غیر این صورت خواهید دید که به هدف خود قطعا نخواهید رسید.

محتوای پر بازدید

محتوای پربازدید چگونه است؟

چگونه محتوای پربازدید تولید کنیم؟ از آنجایی که بیشترین بازدید کننده هر سایت از طریق موتورهای جستجو وارد سایت می شوند و بازدید کنندگان نیز به دنبال مطالب مفید هستند، پس تولید محتوا می تواند یکی از بهترین راه ها برای جذب مخاطب بیشتر باشد. هر سایتی با توجه به موضوعی که دارد می تواند محتواهای مختلف تولید کند، من اینجا به طور کلی محتوای پر بازدید را معرفی می کنم: ادامه مطلب …

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی: حتی سنتی ترین افراد جامعه هم این روزها برای کسب اطلاعات در مورد یک شرکت یا موسسه سری به اینترنت می زنند! و از آن طرف هم تقریبا تمام شرکت ها و موسسات کوچک و بزرگ دارای سایت هستند و خدمات خود را از این طریق تبلیغ می کنند.

طراحی سایت شرکتی اولین قدم در بازاریابی اینترنتی

اولین قدم برای حضور در بازار بیکران فضای مجازی، طراحی وب سایت است. در فضای اینترنت وب سایت یک شرکت مانند ویترین و یا شناسنامه شرکت است.
سایت شما می تواند در جذب مشتریان فراوان در فضای اینترنت چه در داخل و چه در خارج از ایران تاثیر زیادی داشته باشد. علاوه بر آن، وقتی شما به طور حضوری تبلیغاتی را انجام می دهید، سایت شما می تواند تائیدی بر آن تبلیغات باشد و مطمئن باشید اکثر مشتریان قبل از خرید و یا درخواست خدمات از شما، نگاهی به سایت  شرکت شما خواهند انداخت.

طراحی سایت شرکتی

امکانات و ویژگی های طراحی سایت شرکتی

هر سایت باتوجه به هدفی که ساخته می شود ، امکانات و ویژگی های خاصی را در اختیار صاحبان سایت و بازدیدکنندگانش قرار می دهد. در این قسمت به بررسی امکانات و ویژگی های طراحی سایت شرکتی می پردازیم ، لازم به توضیح است که تمامی این امکانات دارای قابلیت شخصی سازی و اختصاصی شدن را دارند:

  • اسلاید های نمایشی زیبا و با اندازه های استاندارد
  • ساخت گالری تصاویر
  • تعداد صفحات متناسب با فعالیت های شرکت
  • بخش فروش اینترنتی محصولات( سایت فروشگاهی)
  • بخش معرفی محصولات همراه با عکس و متن(فیلم در صورت لزوم)
  • بخش تائیدیه های شرکت از سازمان های داخلی و خارجی(استاندارد های مختلف) مانند اخذ نماد الکترونیکی
  • استفاده از نقشه گوگل برای مکان یابی بهتر شرکت google map
  • ساخت نظر سنجی و ارتباط با بازدیدکنندگان
  • گزارش گیری های پیشرفته
  • افزایش سرعت سایت
  • تالار گفتگو
  • ساخت خبرنامه
  • ساخت خبرخوان(RSS)

 

ویژگی هایی که در طراحی سایت شرکتی باید رعایت کرد
بهینه سازی سایت در طراحی سایت شرکتی: بهینه سازی سایت (SEO) از مهمترین دغدغه های طراحان سایت است که بیشترین زمان را به آن اختصاص می دهند. بهینه سازی سایت یک پروژه نیست بلکه یگ پروسه است که باید به طور مداوم جریان داشته باشد.
بهینه سازی سایت شامل بخش های زیر می شود
در حین طراحی سایت
طراحی سایت شرکتی با توجه به استاندارد ها و اصول و همچنین برنامه نویسی سبک باعث میشود سایت در ابتدای ساخت حالت بهینه داشته باشد و در نتایج موتورهای جستجو در رتبه های بالایی قرار بگیرد. این مرحله از کار پیچیدگی های زیادی دارد به طوری که سئوی سایت تبدیل به یک تخصص حرفه ای شده است و صاحبات شرکت ها این موضوع را به شرکت های موفق در این زمینه می سپارند.
پس از طراحی سایت
همانطور که گفتیم سئو سایت یک پروژه نیست که در یک زمان متوقف شود، بلکه پروسه ایست که به طور مداوم در جریان است. یکی از موارد مهم در سئوی سایت، تولید محتوای مناسب و قرار دادن آن در سایت است. در هنگام قرار دادن مطالب در سایت باید به نکات زیادی توجه کرد که این امر با نظارت “کارشناس تولید محتوا” و “متخصص سئو سایت” صورت می گیرد.
طراحی سایت چند زبانه
برای بین المللی بودن باید بین المللی صحبت کرد. در صورتی که یک کسب و کار تمایل به جذب مخاطبان بین المللی دارد، باید مجموعه ای از زبان های دنیا(حداقل انگلیسی به عنوان زبان دوم) را در طراحی سایت شرکتی خود لحاظ نماید.
سازگاری با موبایل
طبق آخرین گزارشات مرکز آمار ایران، حدود ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در ایران وجود دارد و این بدالن معنی است که سازگاری نرم افزارها و سایت ها با موبایل ها به موضوع جدی تبدیل شده است. سایتی که بر روی موبایل و تبلت به خوبی نمایش داده نشود، بازدید کنندگان خود را از دست خواهد داد. امروزه طراحی سایت موبایل و طراحی سایت ریسپانسیو جزو لاینفک در طراحی سایت شرکتی است.

قالب طراحی سایت

طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس: برای  طراحی سایت کارآمد و ارزان ابزارهایی وجود دارد که در اصطلاح به آنها سیستم مدیریت محتوا می گویند.
سیستم مدیریت محتوا که با نام CMS شناخته میشوند، مخفف Content Management System هستند، و در واقع نرم افزاری است که روی سرور قرار می گیرد و به کاربر اجازه مدیریت سایت بدون نیاز به برنامه نویسی های پیچیده را می دهد.
سیستم مدیریت محتوی WordPress با زبان PHP نوشته شده است و به صورت کدباز و رایگان قابل استفاده می باشد.

طراحی سایت با وردپرس چه ویژگی هایی دارد؟
این سیستم مدیریت محتوا به منظور راحتی کار با وب سایت ها طراحی شده است و ابزارهای مختلفی برای کار در وب سایت در اختیار مدیر سایت قرار می دهد.

wordpress-webdesign

-کاربری آسان وردپرس
طراحی سایت با وردپرس به حدی ساده است که نیازی به دانش بالا برای مدیریت سایت ندارد و در صورتی که با مفاهیم ابتدایی کامپیوتر، اینترنت و وب سایت ها آشنایی داشته باشید می توانید مدیریت یک سایت کوچک یا بزرگ را انجام دهید.
در طراحی سایت با وردپرس ابزارهای مختلفی برای ویرایش متون، گزارش گیری، ارسال خبرنامه، ارسال عکس و … وجود دارد.

قالب وردپرس
به طور پیش فرض انواع قالب های سایت در وورد پرس وجود دارد و هر روزه قالب های رایگان دیگری برای این CSM طراحی می شود. همچنین می توان از قالب های حرفه ای تر که پولی هستند برای طراحی سایت با وردپرس استفاده کرد.
ووردپرس به دلیل کدباز بودن، به برنامه نویسان اجازه طراحی سایت با گرافیک حرفه ای  را می دهد و یکی از ویژگی های محبوب این CSM همین قالب های متنوع است.

پلاگین وردپرس 
وردپرس امکانات فراوانی برای کار با سایت در اختیار مدیر سایت قرار می دهد، ولی در صورتی که نیاز به ابزار ویژه ای داشته باشید، وردپرس امکان دانلود ابزارها را به شما می دهد.
باز هم به دلیل کدباز بودن وردپرس، برنامه نویسان می توانند انواع ابزارها برای فعالیت های مختلف را طراحی کنند و برای دانلود در اینترنت بگذارند و یا آنها را به فروش برسانند.
در تنظیمات وردپرس می توانید ابزارهای رایگان را ببینید و در صورت نیاز دانلود و استفاده کنید.

سئو وردرپرس (بهینه سازی سایت(Seo))
یکی از مهمترین ویژگی های طراحی سایت با ووردپرس، قدرت این سیستم در سئو و بهینه سازی سایت می باشد. ابزارهای مختلفی برای بهینه سازی سایت در وردپرس قابل استفاده می باشد که موتورهای جستجو را برای یافتن مطالب وبسایت شما راهنمایی می کنند.

در لیست زیر تعدادی سایت و وبلاگ را که با وردپرس درست شده‌اند معرفی می کنیم :

وبلاگ TechCrunch : این وبلاگ یکی از معروفترین وبلاگ‌های جهان است و روزانه صدها هزار بازدیدکننده دارد و این نشان می دهد وردپرس در بازدیدهای بالا هیچ مشکلی ندارد .
وبلاگ Yodel Anecdotal : وبلاگ سازمانی یاهو. طراحی سایت وردپرس روی خود سایت یاهو نشان دهنده امنیت بسیار بالای این سیستم است .
مجله اینترنتی فریا : با طراحی سایت وردپرس می تونید یک مجله اینترنتی ساخته و آنرا مدیریت کنید با امکاناتی جالب و متنوع .
سایت شرکت اطلاع رسان داتک: طراحی یک سایت برای یک شرکت بزرگ نیز با وردپرس امکان پذیر می باشد.
سیاره : بوسیله وردپرس قادر هستید سیاره‌های اینترنتی درست کنید مانند سیاره وردپرس فارسی و یا سایت دودردو.
ساخت وبلاگ: ایجاد یک وبلاگ گروهی با تعیین چندین نوع سطح دسترسی برای کاربران بوسیله وردپرس امری بسیار ساده هست . وبلاگ گروهی دو در دو و قسمت وبلاگ‌های معروف سایت ZDNet با وردپرس طراحی و مدیریت می شود.
سایت Crowd Favorite : علاوه بر طراحی زیبا نشان دهنده این است که با وردپرس می توان یک سایت تجاری را مدیریت کرد و محصول مورد نظر را در آن معرفی و به فروش رساند .
سایت delicious:days : سایتی زیبا با موضوع غذا و خوراکی . وردپرس محدود به هیچ موضوعی نمی شود !
گالری محصولات شرکت فورد : طراحی سایت گالری مجازی در یک سایت چند رسانه ای مانند فوتو بلاگ ، ویدئو بلاگ و … حتی در این سطح و کیفیت بسیار بالا .
سایت Truemors : یک سایت متفاوت که با اومدنش سروصدای زیادی به پاکرد. یک سایت خبری جالب با سیستمی مشابه سایت دیگ و بالاترین.
سایت We Love WP : این سایت هر روز سایت‌ها و وبلاگ‌های زیبایی که با وردپرس ساخته شده است را معرفی می کند که در بین اونها می تونید به سایت‌های بسیار جالبی دست پیدا کنید. راستی خودش هم با وردپرس طراحی شده !
از دیگر موارد جالب می شه به وبلاگ رسمی پلی استیشن و ناسا و همچنین سایت AllThingsDigital اشاره کرد

الکسا

الکسا چیست؟

الکسا چیست؟

الکسا به طور خلاصه سایتی است که به شما دید مناسبی در مورد سایت خودتان و سایت رقبایتان می دهد.

الکسا (به انگلیسی: Alexa ا) به آدرس www.alexa.com یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگآمازون می‌باشد. در آوریل سال ۱۹۹۶ کار خود را آغاز کرد و روز به روز دامنه خدمات و فعالیت خود در سطح اینترنت را گسترش داد و امروزه بعنوان یک منبع مفید از داده‌های وبگاه‌های اینترنتی شناخته می‌شود و می‌توان گفت امتیاز ان بعد از پیج رنک گوگل، برای صاحبان سایت‌ها اهمیت زیادی دارد.

الکسا

الکسا

خدمات وب‌گاه الکسا را می‌توان در ۵ دسته اصلی دسته بندی نمود:

  • وب‌گاه‌های برتر:

در این قسمت وب‌ سایت های پربازدید نمایش داده خواهد شد. برای نمایش وب‌ سایت های پربازدید از ۳ نوع فیلتر استفاده می‌شود: جهانی، کشوری و بر پایه موضوع خاص

  • مشخصات وب‌گاه (Site Info):

طیف گسترده‌ای از داده‌های دقیق برای هر وب‌سایت را دارا می‌باشد.

  • واتز هات (What’s Hot):

این قسمت صفحات معروف اینترنت را نشان می‌دهد و هر ۵ دقیقه به روز می‌شود.

  • نوارابزار الکسا (The Alexa Toolbar):

نوارابزار شناخته شده الکسا که تمام خدمات وب‌گاه را به راحتی در اختیار می‌گذارد.

  • برای صاحبان وب سایت (For Site Owners):

در این قسمت صاحبان وب سایت  می‌توانند داده‌های وب سایت خود را در ان وارد نمایند و یا ویرایش کنند.

مهمترین قسمت این وب‌گاه رتبه بندی وب‌گاه‌ها بر اساس میزان بازدید است. در این رتبه بندی تنها تعداد بازدید از یک وب‌گاه تعیین کننده است.

(منبع: ویکی پدیا)

رتبه الکسا برای کسانی که قصد بازاریابی اینترنتی دارند و یا مشغول طراحی سایت هستند از اهمیت بالایی برخوردار است.

بعضی از ویژگی ها:

-گزارش بازدید موفق سایت
-گزارش جنسیت بازدید کنندگان
-گزارش تعداد بازدیدکنندگان
-گزارش تعداد بازدید هر صفحه
-گزارش سن بازدید کنندگان
-گزارشی کلماتی که سایت با آنها جستجو شده است
-نمایش درصد اهمیت کلمات جستجو شده در بین کاربران
-تعداد سایت هایی که لینک سایت شما را در خود دارند (link to your website) 
-رتبه سایت در جهان
-رتبه سایت در ایران

اصطلاحات طراحی وب سایت

اصطلاحات طراحی وب سایت

اصطلاحات طراحی وب سایت

اصطلاحات طراحی وب سایت

صفحه سایت(Web Page)

همون صفحه سایت شما که نوشته ها، عکس ها و بقیه موارد در آن قرار دارد.

وب سایت(Web Site)

به یه فضای مشخص توی اینترنت که با یه آدرس و حجم و … مشخص شده میگن وب سایت. هر وب سایت ممکنه شامل نوشته، عکس، فیلم و … باشه.

نام(Domain)

نام بین‌المللی مخصوصی كه برای هر وب سایت ثبت می‌شود و به عنوان آدرس آن سایت محسوب می‌گردد .

میزبان وب(Web Host)

به کامپیوتری که سایت شما روی اون قرار میگیره میگند میزبان وب. این ابر کامپیوتر ها همزمان تعداد زیادی وب سایت رو مدیریت می کنند و فضای مورد نیاز برای قرار دادن اطلاعات رو در اختیار صاحبات سایت قرار می دند. هر وب سایت با یه آدرس مشخص شده که بازدید کننده ها با وارد کردن اون ادرس می تونند به کامپیوتر میزبان وصل بشند و مطالب و بخونند.

وب سرور (Web Server)
روی کامپیوتر میزبان وب یه سری نرم افزار هست که صفحات درخواستی بازدید کننده هارو براشون می فرسته، به این نرم افزار وب سرور می گند.

صفحه‌ی ثابت (Static Page )
صفحاتی از سایت شما که مطالبش ثابت هست و تغییری در اون داده نمی شه.

صفحه‌ی پویا (Dynamic Page)
صفحاتی از سایت شما که مطالبش متغیره و با درخواست کاربر مطالبش تغییر می کنه. مثلا صفحه جستجوی یک سایت فروشگاهی.

صفحه اصلی(Home Page)
صفحه اصلی سایت شما.

اینترو (Intro)
انیمیشنی که توی صفحه اصلی سایتتون قرار داره و برای جذب مخاطب هست.

سایت فلش (Flash Site)
سایت هایی که به طور کامل و یا در بعضی صفحاتش از فایل های فلش برای نمایش محتویاست استفاده می کنه.

HTML
HTML در اصل کدهاییه که باهاش سایت رو می نویسند.

CSS
CSS یه سری ابزار که قالب بندی سایت رو باهاش انجام میدن

ASP
ASP این هم یه زبان برنامه نویسیه که باهاش سایت می نویسند.

PHP
PHP یه زبان برنامه نویسیه که برنامه نویسی های سمت سرور رو باهاش انجام میدهد.

JS
زبان برنامه نویسی که کد هاش توسط مرورگر اجرا می شند

AJAX
AJAX به روش های برنامه نویسی میگند که باعث بهینه شدن سایت میشه، مثلا یه صفحه از سایت که قبلا باز شده در صورت باز شدن دوباره، نیاز به بارگزاری جدید نداره.

W3C
مرجع جهانی تعیین استاندارد های وب

SEO
به تمام فعالیت هایی که باعث میشه سایت شما توی موتورهای جستجو بهتر دیده بشه.

Robot
این ها در اصل کاوشگران فضای اینترنت هستند که به کمک موتورهای جستجو میان و صفحات مختلف رو براشون جمع آوری می کنند.
.

Page Rank
امتیاز هر صفحه از نظر سایت گوگل

Keywords
کلمات کلیدی که باعث میشه موتورهای جستجو درک بهتری از مطلب نوشته شده داشته باشند.

Page title
عنوان صفحه

On-Page Factors
به همه چیزایی که باعث میشند یه صفحه توی جستجوی موتورها بهتر دیده بشه، این موارد شامل فعالیت هاییه که از سمت شما انجام میشه مثل عنوان و …

Keyword Density
تعداد دفعاتی که کلمات کلیدی رو توی مطلبتون استفاده کردید.

Keyword stuffing
استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی که تقلب به حساب میاد.

Tinny Text
این هم یه تقلب دیگست. اینطوریه که توی صفحات، کلمات خیلی ریز نوشته میشند که اصلا قابل دیدن هم نیست. این کارا برای فریب موتورهای جستجو استفاده میشه! و معمولا هم باعث جریمه میشه

Invisible Text
یه روش تقلب خیلی قدیمی، یعنی استفاده از متن هایی بی رنگ.

ALT tag
توضیحاتی که در مورد یه عکس می نویسید و موتور جستجو می فهمه که موضوع اون عکس چیه.

Deep Crawl
میزان توانایی موتور جستجو گر برای شناسایی سایت ها و قرار دادن آن در پایگاه داده خودشه. هر چقدر این توانایی بیشتر باشه، موتور جستجو بهتر کار می کنه.

Robots.txt
فایلیه که برای راهنمایی ربات های موتورهای جستجو به کار میره.

META robots tag
با استفاده از این تگ، میزان دسترسی ربات به صفحات رو میشه کنترل کرد.

Link
اتصال بین دم صفحه رو میگند دلینک

URL-Uniform Resource Locator

به آدرس هر مطلب توی اینترنت گفته میشه که می تونه عکس، فیلم و یا سه صفحه باشه.

Stop Word
به کلماتی که توی اینترنت زیاد استفاده شده، مثل صفحه، خانه و …

Meta tags
متا تگ ها اطلاعات مهمی رو در اختیار موتورهای جستجو قرار میدند و موتورهای جستجو هم این اطلاعات رو موقع جستجو به کاربران نشون میدند.
Stemming
موتورهای جستجو، کلمات مترادف یه کلمه جستجو شده رو هم می فهمند. مثلا اگر شما بنویسید “شنا”، اونها “شناگر” رو هم جستجو می کنند.